Iranian Agriculture News Agency

۵۰۰ هکتار مزرعه گندم‌ شهرستان ری توسط پهباد سمپاشی شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: ۵۰۰ هکتار از کشتزارهای گندم این شهرستان توسط پهباد برعلیه آفت سن گندم سمپاشی شد.

۵۰۰ هکتار مزرعه گندم‌ شهرستان ری توسط پهباد سمپاشی شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، جبرئیل برادری در این باره اظهار داشت: استفاده از پهباد در سمپاشی مزارع با وجود افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی هزینه ها موجب کاهش تخریب مزارع و افزایش بهره وری می شود.

وی با بیان اینکه در سمپاشی با تراکتور(توروبو لاینر) ماشین آلات کشاورزی باید وارد مزارع گندم و جو شوند، خاطرنشان کرد: ورود ماشین آلات موجب تخریب محصول نهایی می شود از همین جهت استفاده از پهباد منطقی تر و با صرفه تر است.

برادری اضافه کرد: استفاده از پهباد در کشاورزی یک حرکت مهم ترویجی است که درسطح  شهرستان ری و در بخش های کهریزک و حسن آباد فشافویه برای سمپاشی مزارع گندم  علیه آفات سن مادر  آغاز شده است.

این مسئول با بیان اینکه استفاده از پهباد برای سمپاشی مزارع یک تکنولوژی زیست محیطی در راستای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، افزود: سم کشاورزی در نوع سمپاشی به شکل میکرو ذرات و بدون نیاز به مخلوط شده با آب بر روی محصولات کشاورزی ریخته می شود.

برادری یادآور شد: اکثر کشاورزان شهرستان ری بخاطر اقلیم منطقه سم ها را با آب های شور موجود مخلوط می کنند که همین امر موجب کاهش قدرت اثرگذاری سم می شود ولی در تکنولوژی پهباد نیازی به آب نیست.

وی در خصوص سایر مزایای استفاده از پهباد در کشاورزی بیا داشت: کاهش مصرف آب، سم، کود و در کل هزینه های تولید، جلوگیری از تخریب مزارع و محصولات در زمان گل دهی و افزایش کمی و کیفی محصولات، حفظ سلامت کشاورز و محیط زیست از مزایای استفاده از پهباد در بخش کشاورزی است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید