Iranian Agriculture News Agency

افتتاح سازه های آبخیزداری در جنوب پایتخت

همزمان با دومین روز از هفته منابع طبیعی که به نام «روز منابع طبیعی و آبخیزداری» نامگذاری شدده طی مراسمی و با رعایت پروتکل های بهداشتی سازه های آبخیزداری در جنوب پایتخت واقع در منطقه جنوب آراد بخش فشاپویه شهرستان ری افتتاح و به بهره برداری رسید.

افتتاح سازه های آبخیزداری در جنوب پایتخت

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران علی نقی حیدریان مدیریت اداره کلمنابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه مراسم افتتاح سازه های آبخیزداری گفت: این سازه ها در حوزه آبخیز جنوب آراد شهرستان ری و بر روی رودخانه کرج ایجاد شده است که علاوه بر کنترل سیلاب و رسوب می تواند سالانه بیش از 5 میلیون مترمکعب روان آب های مازاد رودخانه کرج را کنترل و موجب تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بهبود وضعیت پوشش گیاهی منطقه شود.

وی ادامه داد: اینگونه اقدامات موجب رونق تولید شده و مهاجرت معکوس را برای ساکنین و روستائیان به همراه داشته است.

این مسئول منابع طبیعی استان تهران خاطر نشان کرد: اقدامات آبخیزداری و آبخوان داری اقداماتی زیربنائی و در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی محسوب می شوند که با انجام آنها شاهد افزایش محصولات زراعی، کاهش ریزگردها و بهبود اکوسیستم طبیعی خواهیم بود.

گفتنی است سازه های آبخیزداری احداث شده با اعتباری حدود 3.5 میلیارد تومان و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید