Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

اتمام کاداستر و اعطای سندهای تک برگ برای اراضی ملی تا پایان 1400

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران از اتمام کاداستر و اعطای سندهای تک برگ در اراضی ملی تا پایان 1400 در این استان خبر داد.

اتمام کاداستر و اعطای سندهای تک برگ برای اراضی ملی تا پایان 1400

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، علی نقی حیدریان مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته منابع طبیعی برگزار شد، اظهار کرد: استان تهران یک میلیون و 370 هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان یک میلیون و 76 هزار هکتار آن تحت پوشش منابع طبیعی استان تهران است.

وی افزود: 75 هزار هکتار عرصه ملی و 59 هزار هکتار مساحت جنگلی در استان وجود دارد که عمده این مراتع در شمال استان و مناطق ییلاقی است.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران ادامه داد: مراتع استان تهران 918 هزار هکتار است و 288 هزار هکتار مناطق ییلاقی در شمال استان تهران وجود دارد که 368 هکتار از این مناطق ییلاقی در جنوب استان تهران قرار دارد.

حیدریان تصریح کرد: 105 هکتار عرصه بیابان‌های استان تهران است که عمده آن‌ها در ورامین، پیشوا، پاکدشت و ملارد واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: یک میلیون و 437 هزار هکتار فعالیت آبخیزداری با 134 زیرحوزه عملیات آبخیزداری وجود دارد که برای 197 پروژه آن مطالعه  و برنامه ریزی شده است که تاکنون 48 طرح اجرا و 34 طرح نیز در دست اجرا است.

این مقام مسئول ادامه داد: حفظ آب، خاک و پوشش گیاهی استان تهران از مسئولیت‌های این سازمان است اما برای اینکه بتوانیم به درستی مسئولیت خود را انجام دهیم نیازمند مشارکت عمومی مردم هستیم و باید حفظ منابع طبیعی به صورت فرهنگ نهادینه شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران اظهار کرد: در هر هکتار 16.4 تن فرسایش خاک از طریق سیلاب‌ها ایجاد می‌شود، همچنین 21 تن فرسایش بادی ناشی از جابجایی خاک توسط باد و طوفان‌ها وجود دارد.

وی ادامه داد: از طریق آبخیزداری می‌توانیم در هر هکتار، از فرسایش 9 تن خاک جلوگیری کنیم و همچنین امکان از رسوب 4.9 متر مکعب خاک و املاح در سدها جلوگیری می‌شود.

حیدریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که سند دار کردن اراضی می‌تواند روند تغییر کاربری و زمین خواری‌ها را کاهش دهد، گفت: در 11 ماهه امسال برای 432 هکتار زمین سند تک برگی از طریق حدنگاری‌های انجام شده صادر شد که این رقم تا پایان سال به 500 هزار هکتار می‌رسد و برای سال آینده نیز برنامه‌ریزی شده که همین میزان از  اراضی سند صادر شود.

مدیر کل منابع طبیعی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این که اعتبارات آبخیزداری از سال 97 جهش خوبی داشته است، عنوان کرد: علاوه بر توجه به آبخیزداری، موضوع زراعت چوب نیز در دستور کار قرار دارد و شرایطی فراهم شده تا بخش خصوصی نیز به این موضوع ورود کند.

وی اظهار کرد: امسال 156 حکم اجرای قطعی قلع و قمع ساختمان‌ها گرفته شده که تا بهمن ماه 110 مورد آن اجرا و مابقی آن تا پایان سال اجرا می‌شود.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید