Iranian Agriculture News Agency

با اجرای ۱۵۴ پروژه آب و خاک انجام شد؛

صرفه جویی آب کشاورزی دربیش از ۳۰میلیون مترمکعب استان تهران

مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از اجرای ۱۵۴ پروژه آب و خاک جهاد کشاورزی استان تهران در سال ۹۹ و بیش از ۳۰ میلیون مترمکعب صرفه جویی در آب کشاورزی خبر داد.

صرفه جویی آب کشاورزی دربیش از ۳۰میلیون مترمکعب  استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، امین روشنی مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در این خصوص اعلام کرد: طی سه افتتاح به مناسبت های مختلف سال ۱۳۹۹ شامل هفته جهاد، هفته دولت و دهه فجر انقلاب اسلامی مجموعا" ۱۵۴ پروژه آب و خاک افتتاح شد که در نتیجه انجام این اقدامات ۳۰ میلیون متر مکعب صرفه جویی در بخش کشاورزی حاصل شده است.

وی با بیان اهمیت صرفه جویی در آب و بهبود راندمان آب به راهکارها و برنامه های سازمان جهاد کشاورزی در این ارتباط اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد کشاورزی به منظور بهینه سازی مصرف و صرفه جویی در آب کشاورزی ۱۳ برنامه در این ارتباط پیش بینی و اجرا کرده است از جمله این راهکارها اجرای سامانه های نوین آبیاری، بهبود و اصلاح روشهای سنتی آبیاری، پوشش انهار سنتی و انتقال آب با لوله، کشت گیاهان کم مصرف و ... می توان نام برد.
امین روشنی، ضمن تشکر از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها و همکاران آب و خاک که با کمترین تعداد نیروی انسانی و امکانات بیشترین اهداف و برنامه را پیگیری و اجرا می نمایند افزود: یکی از اقدامات مهم استفاده از گزینه ترویج و آموزش بهره برداران به منظور بهبود روش های سنتی آبیاری است که با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و مدیریت ترویج سازمان و شهرستان ها در حال اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید