Iranian Agriculture News Agency

جذب و ساماندهی همیاران طبیعت در شهرستان شهریار

با حضور بخشداران و دهیاران شهرستان شهریار جلسه و کارگاه آموزشی جذب و ساماندهی همیاران طبیعت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جذب و ساماندهی همیاران طبیعت در شهرستان شهریار

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان تهران، حسن مسعودی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های شهریار، رباط کریم، اسلامشهر، قدس و بهارستان در این جلسه به اهمیت اجرای طرح همیاران طبیعت پرداخت و افزود: با توجه به پراکندگی و وسعت زیاد عرصه های منابع طبیعی، مجموعه منابع طبیعی به تنهائی قادر به حفظ و احیای این عرصه ها نمی باشد که در این خصوص همیاران طبیعت می توانند منابع طبیعی را در ترویج فرهنگ منابع طبیعی و مشارکت در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح از این منابع ارزشمند یاری نمایند.

وی ادامه داد: برای بهره گیری از ظرفیت های آحاد جامعه، همیاران طبیعت در سه سطح شامل همیار طبیعت دانش آموزان، همیار طبیعت مروج و همیار طبیعت محافظ گروه بندی می شوند که در شهرستان شهریار همیاران طبیعت در قالب همیار طبیعت محافظ ساماندهی خواهند شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: همیاران طبیعت بازوان اجرایی منابع طبیعی به شمار می آیند که در امر حفاظت و احیای عرصه های منابع طبیعی با مجموعه منابع طبیعی مشارکت و همکاری می نمایند.

مسعودی بیان کرد: از آنجائی که حفظ و احیای عرصه های منابع طبیعی بدون مشارکت مردم تحقق نخواهد یافت، امیدواریم با عضویت داوطلبانه علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی و همچنین همراهی و همکاری هرچه بیشتر بخشداران و دهیاران طرح همیاران طبیعت در سطح شهرستان شهریار به طور مناسبی ساماندهی شود.

* تقدیر فرماندار رباط کریم از منابع طبیعی

نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط کریم طی مراسمی از حسن مسعودی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان های جنوب غرب پابتخت بخاطر اهتمام و تلاش وی در حفاظت از عرصه های ملی و صدور اسناد تک برگ تقدیر به عمل آورد.

گفتنی است در تقدیرنامه فرماندار شهرستان رباط کریم بر صیانت و حفظ حقوق بیت المال در اراضی منابع طبیعی و مبارزه با پدیده زمین خواری تأکید شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید