Iranian Agriculture News Agency

نظارت بر اجرای پروژه های اصلاحی و احیائی؛ عاملی مهم در تقویت توان اکولوژیکی مراتع

رئیس اداره امور مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه کارگاه آموزشی «نظارت و برنامه ریزی در مراتع» که به صورت مجازی برگزار شد گفت: نظارت بر اجرای پروژه های اصلاحی و احیایی عاملی مهم در تقویت توان اکولوژیکی مراتع به شمار می آید.

نظارت بر اجرای پروژه های اصلاحی و احیائی؛ عاملی مهم در تقویت توان اکولوژیکی مراتع

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران ایرج قاسمی با بیان اینکه نظارت در قبل، حین اجرا و پس از اجرای پروژه ها انجام می شود، به هدف اصلی انجام این موضوع مهم اشاره کرد و افزود: نظارت بر اجرای پروژه های مرتعی به منظور بررسی اثربخشی و بهبود کیفیت اجرای این گونه پروژه ها از لحاظ افزایش توان اکولوژیکی عرصه های مرتعی انجام می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروژه های اصلاحی و احیایی مراتع از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و استانی در شهرستان های ورامین، دماوند، فیروزکوه و ملارد در حال اجرا است که همزمان فرآیند نظارت بر روی این پروژه ها از طریق ناظران شهرستانی و ستادی در حال اقدام می باشد.

رئیس اداره امور مراتع استان تهران نقش مشارکت جوامع محلی و بهره برداران را در به نتیجه رسیدن عملیات اجرائی در مراتع بسیار با اهمیت دانست و اظهار داشت: فعالیت های منابع طبیعی به ویژه اجرای پروژه های اصلاحی، احیایی و حفاظتی مراتع بدون مشارکت جوامع محلی و بهره برداران تحقق نمی یابد و از این رو ضرورت ایجاب می کند تا بهره برداران در تمامی مراحل اجرای پروژه ها حضور و همکاری مستمر داشته باشند.

قاسمی خاطر نشان کرد: امیدواریم با اجرای کامل و به موقع پروژه های مرتعی در آینده شاهد بهبود وضعیت پوشش گیاهی، افزایش سطح تولید علوفه، کنترل فرسایش بادی و جلوگیری از وقوع و خیزش گرد و غبار و ریزگردها در سطح استان تهران باشیم.

 

گفتنی است در این کارگاه آموزشی تعدادی از کارشناسان امور مراتع استان تهران نیز به صورت مجازی شرکت داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید