Iranian Agriculture News Agency

طرح صدور کارت تردد برای عشایر استان تهران کلید خورد

مدیر امور عشایر استان تهران با تاکید بر اجرای صدور کارت عشایر و هویت گذاری دام‌های عشایری اعلام کرد: از این پس تسهیلات بانکی به عشایر دارای کارت تردد پرداخت می شود.

طرح صدور کارت تردد برای عشایر استان تهران کلید خورد

به گزارش ایانا در استان تهران، هاتف ممیزی درجلسه شورای هماهنگی امور عشایر استان تهران که با حضور مدیران ستادی و شهرستانی برگزار شد اظهار داشت: صدور کارت تردد یا کارت ساماندهی عشایر در راستای شناسایی عشایر فعال در دستور کار سازمان عشایر قرار گرفت و همچنین این طرح نیز در استان تهران اجرایی و عملیاتی شده است.

وی افزود: شرط صدور کارت ساماندهی عشایر تنها به افرادی تعلق می گیرد که شغل و معیشت شان وابسته به دام و مرتع باشد و حتی اگر افرادی که به عنوان شغل دوم این شغل را انتخاب کرده اند از صدور کارت منع می شوند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد:‌ این طرح در راستای افزایش سطح خدمات به جامعه عشایر اجرایی و عملیاتی شده است و از جامعه عشایری درخواست دارم مدارک و مستندات لازم خود را به مدیریت امور عشایر در شهرستان ها و یا شرکت های تعاونی تحویل دهند.

به گفته وی، کارت های شناسایی دامداری و تردد دام تا پنج سال اعتبار دارد و عشایر برای دریافت این کارت تنها ۴۰ هزار تومان هزینه می کنند.

ممیزی با اشاره به طرح بیمه رایگان برای جامعه عشایر نیز گفت: با تاکیدات دولت و وزارت جهاد کشاورزی عشایری که در سنین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار داشته باشند بیمه رایگان تامین اجتماعی می شوند و از خدمات درمانی این بیمه می توانند استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دولت تدبیر و امید بیشترین حمایت و توجه را به جامعه تولید کننده عشایری داشته است تاکید کرد: بیشترین میزان تسهیلات بانکی با سود چهار درصد تنها برای اولین بار در این هفت سال اخیر در کشور اجرایی و عملیاتی شده و هم اکنون نیز این حمایت ها در راستای حمایت از تولید و رونق زندگی عشایری به این جامعه تولید کننده پرداخت می شود.

به گفته ممیزی، دولت تاکید دارد که سطح رفاه و ارائه خدمات به جامعه عشایری افزایش یابد به همین منظور سرشماری دقیق جمعیت این جامعه تولید کننده در دست اجراست.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید