Iranian Agriculture News Agency

عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی استان تهران در سطح 600 هکتار اجرا می شود

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در کارگاه آموزشی «احیای اکوسیستم های مرتعی» که به صورت مجازی برگزار شد گفت: در راستای اجرای طرح 9 در 99 و اقدامات جهشی، در سال جاری عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی در سطح 600 هکتار از عرصه های مرتعی استان تهران به مرحله اجرا در می آید.

عملیات احیای اکوسیستم های مرتعی استان تهران در سطح 600 هکتار اجرا می شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران سید نقی عزیزی با بیان این مطلب افزود: اقدمات «احیای اکوسیستم های مرتعی» شامل پروژه های بذرکاری، بذر پاشی، کپه کاری، مدیریت چرا، ذخیره نزولات، پایش مراتع و... است که با هدف حفظ و بهبود اکوسیستم های مرتعی انجام می شود.

وی با بیان اینکه همزمان با اجرای پروژه های مربوط به احیای اکوسیستم های مرتعی، احیاء و توسعه رویشگاه های گیاهان داروئی و صنعتی (محصولات فرعی مرتعی) در سطح 800 هکتار از مراتع استان تهران نیز پیش بینی شده است اظهار داشت: اقدامات توسعه این گیاهان در مناطقی که خاستگاه رویشی آنها باشد اجرائی می شود و این اقدامات با مشارکت بهره برداران عرفی مراتع و در راستای احیای رویشگاه های مرتعی انجام خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران به اهمیت اقدامات احیای مراتع اشاره کرد و در این باره ابراز کرد: مراتع یکی از مهم ترین سرمایه های طبیعی محسوب می شود که بهره برداری صحیح همراه با عملیات اصلاح و احیای آنها می تواند نقش اساسی در جهت حفظ آب، خاک و تأمین نیازمندی های کشور در زمینه فرآورده های پروتئینی، داروئی و صنعتی، کاهش روان آب ها و کنترل سیل و رسوب داشته باشد.

گفتنی است در این کارگاه آموزشی که به صورت مجازی برگزار شد، کارشناسان امور مراتع استان تهران حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید