Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین:

همیاران طبیعت یاوران افتخاری برای منابع طبیعی هستند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش شهرستان قرچک در خصوص اجرای طرح همیاران طبیعت دانش آموزی گفت: همیاران طبیعت، یاورانی افتخاری و دلسوزانی همیشگی برای منابع طبیعی هستند.

همیاران طبیعت یاوران افتخاری برای منابع طبیعی هستند

به گزارش خبرنگار ایانا در  استان تهران اصغر سپه وند با بیان این مطلب به اهداف طرح همیاران طبیعت اشاره کرد و افزود: از آنجائی که عرصه های منابع طبیعی گسترده و فعالیت در این عرصه ها متنوع می باشد، از این رو به منظور استفاده از نیروهای مردمی در حفظ، احیاء، توسعه و بهره برداری اصولی از منابع طبیعی و ترویج و تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به معارف عمومی طرح همیاران طبیعت به مرحله اجرا درآمده است.

وی با بیان اینکه همیاران طبیعت در قالب سه بخش شامل همیار طبیعت مروج دانش آموز، مروج و محافظ با مجموعه منابع طبیعی همکاری مستمر دارند اظهار داشت: همیار طبیعت به فرد یا افرادی اطلاق می شود که به صورت انفرادی و گروهی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور را در پیشبرد اهداف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و جلب مشارکت مردم در امور حفاظت، احیاء، توسعه و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی یاری می کنند.

 

سپه وند خاطر نشان کرد: فعالیت های منابع طبیعی بدون مشارکت مردم محقق نخواهد شد که از این رو طرح همیاران طبیعت و جلب مشارکت های مردمی با هدف تحقق بخشیدن به امر مشارکت همگانی در پیشبرد اقدامات مرتبط با منابع طبیعی در دستور کار قرار دارد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های قرچک و ورامین به تفاهم نامه همکاری مشترک با آموزش و پرورش شهرستان قرچک اشاره کرد و در این باره ابراز داشت: در راستای این تفاهم نامه از دانش آموزان علاقمند به صورت الکترونیکی عضو گیری شده و دوره ها و کلاس های لازم مجازی مبنی بر ارتقاء سطح دانش و بینش دانش آموزان نسبت به منابع طبیعی با هماهنگی آموزش و پرورش برگزار می شود.

گفتنی است در مراسم امضاء تفاهم نامه همکاری مشترک علاوه بر حضور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین، مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک و مسئولان و کارشناسان بخش های آموزش و سلامت آموزش و پرورش این شهرستان نیز حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید