Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خبرداد؛

81 هکتار از اراضی ملی دماوند از ید متصرفان خارج شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند اعلام کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی، از ابتدای سال جاری تاکنون 81 هکتار از اراضی ملی این شهرستان رفع تصرف و از ید متصرفان خارج شده است.

81 هکتار از اراضی ملی دماوند از ید متصرفان خارج شد

 

به گزارش ایانا در استان تهران جمشید جویباری با اعلام این خبر افزود: حدود 55 هکتار از این اراضی در اجرای 17 فقره حکم قطعیت یافته قضائی و حدود 25 هکتار دیگر این اراضی در راستای اجرای 62 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با دستور و هماهنگی مقام قضائی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شده است.

وی ادامه داد: تمامی رفع تصرفات با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان دماوند و همکاری نیروی انتظامی انجام شده و کلیه دیوار کشی ها، فنس کشی ها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفته است.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان دماوند اظهار کرد: در بحث صیانت و حفاظت از جنگل ها، مراتع و عرصه های ملی لازم است تا آحاد جامعه اعم از مسئولان، مردم، کشاورزان و دوستداران طبیعت، منابع طبیعی را در این خصوص یاری کنند.

جویباری منابع طبیعی را به عنوان بارزترین مصادیق انفال و از سرمایه های اساسی و غیرقابل افزایش کشور دانست و تأکید کرد: با توجه به اهمیت حفظ عرصه های منابع طبیعی هرگونه تعدی به این عرصه ها جرم تلقی شده و نسبت به ان اقدام قانونی صورت خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی مجموعه منابع طبیعی حفظ عرصه های ملی است، خاطر نشان کرد: در این خصوص بدون هیچ اغماضی با افراد سودجو و فرصت طلب برخورد قانونی به عمل خواهد آمد. 

این مقام مسئول از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در اراضی ملی مراتب را فوراً از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید