Iranian Agriculture News Agency

طرح «مُواسات» با اهدای بسته های کمک های مومنانه از سوی یک کشتارگاه در استان تهران کلید خورد

نخستین گام طرح «مُواسات» و کمک‌های مومنانه با توزیع 125 بسته ۶۰۰ هزارتومانی از کشتارگاه احسان شهرستان ری کلید خورد.

طرح «مُواسات» با اهدای بسته های کمک های مومنانه از سوی یک کشتارگاه در استان تهران کلید خورد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، در مراسمی که در کشتارگاه احسان ری همزمان با میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار شد، 125 بسته ۶۰۰ هزارتومانی در قالب کمک‌های مومنانه و طرح «مُواسات»  ازسوی این کشتارگاه اهدا شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی مقدم  مسئول حوزه نمایندگی سازمان دامپزشکی کشور در این مراسم گفت :  واژه مواسات به معنای لغوی یعنی اندوهگین شدن از مشکلات و دردهای دیگران و ابراز همدردی با آنان، به گونه‌ای که خود را مانند آنان ببیند و از داروها و دارایی‌های خود، آن مشکلات را اصلاح و دردها را درمان کند.» بر اساس این معنا، مفهوم مُواسات، تنها مربوط به مواسات مالی نیست. بلکه مُواسات در تمام مشکلات، نیازها و خلأهای جامعه است.

وی افزود در این خصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره مواسات می‌فرمایند: «مُواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ امور. انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبروئی» و «یعنی هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذاشتن؛ به سراغ آنها رفتن و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کردن.»

این مقام مسئول افزود : مُواسات و مساوات اگرچه به لحاظ ظاهری جناس هستند اما با یکدیگر تفاوت دارند؛ کما اینکه مواسات به معنای جیب مشترک داشتن با سایر انسان‌ها و خود را مثابه سایرین دیدن و دیگران را به مثابه خود دیدن؛ اما در مساوات همه باید به اندازه ببرند که به گفته عالمان دینی نیز در نقطه مقابل عدالت به نظر می‌رسد.

گفتنی است، دراین مراسم حجت السلام والمسلمین حسینی مقدم مسئول حوزه نمایندگی سازمان دامپزشکی کشور، حجت السلام و المسلمین یوسفی نیا مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تهران و دکتر رستگار رئیس اداره دامپزشکی شهرستان ری و هیئت همراه حضور داشتند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید