Iranian Agriculture News Agency

سطح گلخانه‌‌های استان تهران به ۴ هزار و ۳۱۱ هکتار افزایش می‌یابد

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با بیان اینکه استان تهران حدود ۴ سال متوالی است که رتبه اول را در توسعه گلخانه ها در کشور دارد، افزود: تلاش می‌شود سطح گلخانه‌ای استان به ۴ هزار و ۳۱۱ هکتار افزایش پیدا کند.

سطح گلخانه‌‌های استان تهران به ۴ هزار و ۳۱۱ هکتار افزایش می‌یابد

ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران با اشاره به مزایای کشت‌های گلخانه‌ای گفت: یکی از پروژه‌هایی مدنظر جهاد کشاورزی برای خروج از کشاورزی سنتی به کشاورزی مدرن و افزایش تولید در واحد کاهش مصرف آب کشاورزی، بحث بردن کاشت اراضی به زیر سطح یا به عبارتی کشت‌های کنترل شده در محیط گلخانه ای است که استان تهران حدود ۴ سال است که رتبه اول را در این زمینه در کشور دارد.

وی ادامه داد: ایجاد گلخانه، یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در تحقق اهداف برنامه‌های اقتصاد مقاومتی است؛ چرا که با احداث گلخانه علاوه بر افزایش تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، در مصرف منابع آبی صرفه جویی شده و کنترل بیماری و آفات زراعی نیز بهتر انجام می‌شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار و ۸۱۱ هکتار گلخانه در استان تهران احداث شده‌، افزود: تلاش می‌شود سطح گلخانه‌ای استان به ۴ هزار و ۳۱۱ هکتار افزایش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: استان تهران با در اختیار داشتن ۵۰ درصد گلخانه‌های گل شاخه بریده ایران، در تولید گل شاخه بریده مقام اول کشور را دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید