Iranian Agriculture News Agency

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید باحضور وزیر جهاد کشاورزی در هنرستان کشاورزی شهر ری نواخته شد

همکاری وزارت جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش برای ارتقای جایگاه هنرستان های کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که در یکی از هنرستان های کشاورزی شهرستان ری برگزار شد، گفت: به منظور ارتقای جایگاه هنرستان های کشاورزی، تفاهم نامه همکاری بین وزارتخانه های جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش منعقد خواهد شد.

همکاری وزارت جهاد کشاورزی و آموزش وپرورش برای ارتقای جایگاه هنرستان های کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، زنگ آغاز سال تحصیلی جدید، صبح امروز با حضور کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی، ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران،  فرماندار و مدیر جهاد کشاورزی ری در هنرستان کشاورزی امام علی (ع) واقع در باقرشهر شهرستان ری نواخته شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این مراسم، بخش کشاورزی را از بخش های مهم اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی توانسته است با تولید محصولات کشاورزی و تامین امنیت غذایی در شرایط بسیار سخت تحریم ها، نجات بخش کشور باشد.

خاوازی با اشاره به این که در سال گذشته رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی ۸.۸ درصد بوده است، گفت که این امر منجر به مثبت شدن رشد اقتصادی کشور شده است.

وی، ادامه داد: رشد بخش کشاورزی در ۵ ماهه نخست امسال نیز مثبت بوده و امیدواریم تا پایان سال این رشد مثبت ادامه داشته باشد و بتواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که بخش کشاورزی بخش بسیار مهمی است و امنیت غذایی کشور به این بخش گره خورده است، تصریح کرد: آنچه امروز ذهن ما را درگیر کرده، آینده نیروی انسانی بخش کشاورزی یعنی کشاورزان آینده هستند.

خاوازی گفت: کشاورزان آینده، همین دانش آموزان امروز هستند که در این هنرستان کشاورزی و یا هنرستان های کشاورزی دیگر کشور درس می خوانند.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: طرح بسیار خوبی را برای کشاورزان آینده در هنرستان های کشاورزی، آماده کرده ایم که تقدیم شورای عالی عشایر و روستا می کنیم و تصمیمات بسیار خوبی برای هنرستان ها در این طرح گرفته شده است.

خاوازی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی، پشتیبان بخش کشاورزی در آموزش پرورش است، گفت: تفاهمنامه ای در حال آماده شدن است که با وزارت آموزش و پرورش منعقد خواهد شد و امیدواریم که جایگاه هنرستان های کشاورزی در نظام آموزش و پرورش کشور ارتقا یابد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید