Iranian Agriculture News Agency

ذوالفقاری در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران:

اجرای کاداستر اراضی استان تهران تا سال ۱۴۰۱ پایان می یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: فکر می‌کنم تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم صد درصد این اراضی را کاداستر کنیم؛ درواقع امسال هم بخش عمده‌ای از آن را انجام خواهیم داد و به بالای ۹۵ درصد تا ۱۴۰۰ می ‌رسانیم.

اجرای کاداستر اراضی استان تهران تا سال ۱۴۰۱ پایان می یابد

به گزارش ایانا در استان تهران،  ذوالفقاری، رئیس سازمان در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران که باحضور دوتن از معاونان جهاد کشاورزی استان برگزار شد، اظهار داشت:  بخش کشاورزی استان تهران با حمایت ویژه و خاصی که متولیان این استان به‌خصوص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهران تاکنون داشته در همه حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی شاهد رشد و نمو چشم‌گیری بوده ایم و به گونه‌ای پاسخگوی این حمایت‌ها بوده است.

وی افزود: بخش کشاورزی استان فقط در حوزه حفظ کاربری اراضی مسئله دارد که  البته این ضعف خاص استان تهران نبوده و مساله ‌ای کشوری است؛ با این حال سعی کردیم که با آن مقابله کنیم.

ذوالفقاری با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ حدود ۱۸۰۰ مورد قلع و قمع در استان تهران داشتیم افزود: این رقم در سال ۹۸ به عدد ۸ هزار رسید که این رقم نشانه جدی بودن دستگاه‌ های مختلف در این رابطه است. هدف از کشاورزی مدرن و مکانیزه، یکپارچگی اراضی و استفاده از تکنولوژی های نوین برای کنترل نهاده های کشاورزی آب و خاک است که این امر با اجرای طرح کاداستر قابل تحقق است.

ذوالفقاری با اشاره به اجرایی این طرح در سطح استان تهران نیز گفت: در بحث کاداستر اراضی کشاورزی، با عنایت ویژه سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی در سراسر استان قرارداد بسته‌ایم؛ یعنی هیچ زمینی در استان تهران الان وجود ندارد که مشاور و متولی انجام آن مشخص نباشد؛ اما کار کاداستر به واسطه خرد بودن قطعات و صعب‌العبور بودن مناطق در برخی شهرستان ‌ها، خیلی سخت است؛ مانند شمیرانات که در حال حاضر هماهنگ کردیم تا از طریق هلیکوپتر در این مناطق نیز کار انجام شود.

وی درپایان این جلسه خاطرنشان کرد: از ۱۸۷ هزار هکتار اراضی دایر استان تهران نزدیک به ۹۰ هزار هکتار را در سامانه ثبت بارگزاری  شده که بخشی از آن در سازمان نقشه‌ برداری در حال بررسی است. من فکر می‌کنم تا سال ۱۴۰۱ بتوانیم صد در صد این اراضی را کاداستر کنیم. درواقع امسال هم بخش عمده‌ای از آن را انجام خواهیم داد و به بالای ۹۵ درصد تا ۱۴۰۰ می ‌رسانیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید