Iranian Agriculture News Agency

فاز نخست صنایع غذایی پروان با حضور وزیر جهادکشاورزی در شهرستان ری افتتاح شد

همزمان با هفته دولت، فاز اول شرکت کشت و صنعت پنج گل پروان با اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومان در بخش کهریزک شهرستان ری به بهره برداری رسید .

فاز نخست صنایع غذایی پروان با حضور وزیر جهادکشاورزی در شهرستان ری افتتاح شد

به گزارش ایانا در استان تهران، به مناسبت  گرامیداشت هفته دولت، آیین افتتاح فاز اول مجموعه صنایع غذایی پروان (طرح ملی زنجیره تولید از مزرعه تا سفره) با حضور وزیر جهاد کشاورزی، مدیرعامل بانک کشاورزی، نماینده مردم ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، استاندار تهران، فرماندار ری و جمعی از مسئولان برگزار شد.

این مجموعه در مجتمع کشت و صنعت پروان در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع در فاز نخست با 32هزارمترمربع زیربنا و با اشتغالزایی ۱۵۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری در این آیین با بیان اینکه ۱۷ درصد مساحت استان تهران را شهرستان ری تشکیل می دهد ، افزود: این درحالی است که ری در حوزه کشاورزی همواره رتبه های اول تا پنجم استان تهران را به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: وجود روستاهای زیاد و سرازیر شدن آب رودخانه های شمال و غرب تهران به شهرستان ری باعث شده تا این شهرستان در تولید محصولات کشاورزی زبانزد استان تهران باشد.

توکلی ادامه داد: شهرستان ری از دیر باز مهد کشاورزی و تولید بوده اما به دلیل همجواری با پایتخت خیلی از اراضی، آب و خاک این شهرستان دچار مشکلاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با نگاه ویژه مجموعه جهاد کشاورزی و دستگاههای اجرایی شهرستان اتفاق های خوبی در این شهرستان افتاده که یکی از آنها افتتاح  طرح بزرگ صنایع غذایی پروان است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید