Iranian Agriculture News Agency

جنگلبانان نمونه استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند

در چهارمین جشنواره ملی روز جنگلبان که با رویکرد ایثار و شهادت و به صورت ویدئو کنفرانس و ارتباط تصویری برگزار شد، جنگلبانان نمونه استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند.

جنگلبانان نمونه استان تهران مورد تقدیر قرار گرفتند

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، این جشنواره در استان تهران با حضور سرپرست و مسئولان این اداره کل و تعدادی از اعضای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برگزار شد و 3 نفر از همکاران این اداره کل به عنوان جنگلبانان نمونه و 2 نفر از اعضای تشکل های مردمی به عنوان همیار طبیعت محافظ نمونه و جنگلبان افتخاری نمونه با اهداء لوح سپاس تقدیر شدند.

بر اساس این گزارش علینقی حیدریان سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران  طی سخنانی از برگزاری این جشنواره به‌عنوان بزرگداشت حافظان و حامیان عرصه های منابع طبیعی نام برد و گفت: نیروهای خدوم حفاظت منابع طبیعی در خط مقدم مبارزه با زمین‌خواری و حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی قرار دارند که با توجه به کار سخت و طاقت فرسای این عزیزان برگزاری این جشنواره به منزله ارج نهادن به مقام جنگلبان و تکریم و تجلیل از خدمات فداکارانه آنان است.

1

وی در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه اصلی مجموعه منابع طبیعی را حفاظت و حراست از عرصه های ملی دانست و افزود: عرصه های ملی که جزو انفال می باشند جزو سرمایه های ملی و متعلق به تمامی نسل ها محسوب می شوند که بر همین اساس حفاظت از عرصه های منابع طبیعی از اولویت های مهم مجموعه منابع طبیعی به شمار می آید.

2

این مسئول منابع طبیعی استان تهران نقش مشارکت مردم را در اجرای طرح های منابع طبیعی و حفظ عرصه های ملی بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و بدون مشارکت مردم و تشکل ها و سازمان های مردم نهاد، توفیقی در اجرای طرح ها و حفظ عرصه ها حاصل نخواهد شد.

حیدریان با بیان اینکه اجرای طرح کاداستر اراضی ملی عاملی مهم در پیشگیری از تخلفات و تصرفات به عرصه های ملی قلمداد می شود در این باره بیان کرد: از آنجائی که اسناد تک برگ کاداستری دارای اطلاعات دقیق حقوقی، ثبتی و توصیفی هستند، سودجویان دیگر نمی توانند به اراضی ملی دست اندازی کرده که بدین صورت شاهد کاهش شدید تخلفات به عرصه‌های ملی خواهیم بود.

4

گفتنی است در این مراسم آقایان جمشید جویباری رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند، مهدی جدیدی فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ری و مهدی حلاج از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شمیرانات به عنوان جنگلبانان نمونه از سوی رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور تقدیر شدند و همچنین از خانم ها شراره معصومی به عنوان همیار طبیعت محافظ و سیده مینا حسینی اشکذری به عنوان جنگلبان افتخاری نمونه تقدیر به عمل آمد.

3

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید