Iranian Agriculture News Agency

رصد وپایش مجوزهای صادره در حوزه گلخانه در منطقه لواسان بزرگ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شمیرانات از رصد وپایش مجوزهای تبصره 4 صادره حوزه گلخانه در سطح شهرستان خبر داد.

رصد وپایش مجوزهای صادره در حوزه گلخانه در منطقه لواسان بزرگ

به گزارش ایانا در استان تهران، مسعود ایلکا با اعلام این خبر افزود: نظام مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ، اداره تولیدات گیاهی و امور اراضی شهرستان شمیرانات از گلخانه های صادر شده در منطقه لواسان بزرگ بازدید کردند.

وی ادامه داد: مجوزهای تبصره 4 صادره در شهرستان شمیرانات در این بازدید مشترک مورد رصد و پایش قرار گرفت.

ایلکا از اخطار به متخلفین در این حوزه خبر داد و افزود: با کسانی که مجوز تأسیس گلخانه گرفته ولی زمین را برای کاربری دیگری استفاده کرده باشد، برخورد می شود .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیش از این با تاکید بر اینکه جلوی سوءاستفاده از تبصره ۴ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها در استان تهران گرفته می شود، خواستار بازدید و رصد مجوزات صادرشده تولیدات گیاهی و اراضی و صدور اخطار و ابطال طرح هایی که منجر به اجرای طرح نشده از سوی مدیران شهرستان ها شده بود.

گفتنی است براساس تبصره (4) الحاقی ماده (1) قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها، احداث گلخانه‌ها و سایر تولیدات کشاورزی در روستاها، بهینه کردن تولیدات کشاورزی بوده و تغییر کاربری محسوب نمی‌شود و این موارد از شمول قانون مستثنی بوده و با رعایت ضوابط زیست محیطی با موافقت سازمان جهادکشاورزی استان‌ها بلامانع است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید