Iranian Agriculture News Agency

افزایش 20درصدی تولید زردآلو در استان تهران

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به برآورد تولید بیش از 83هزارتن زردآلو در باغات استان گفت: تولید زردآلو در استان تهران امسال 20 درصد افزایش یافت.

افزایش 20درصدی تولید زردآلو در استان تهران

عباس کاری جعفری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران اظهار کرد: زردآلو هر ساله در بیش از 3هزار هکتار از استان تهران تولید می شود  که عمده این باغات در شهرستان های شهریار و ملارد قرار دارد.

وی تیرماه را زمان برداشت زردآلو در استان تهران اعلام کرد و افزود: برآورد برداشت این میوه تابستانی امسال 83 هزار 200 تن است که در مقایسه با سال گذشته 20 درصدی افزایش یافته است.

کاری جعفری تصریح کرد: زردآلوی تولیدی استان تهران از کیفیت بالایی برخوردار است و محصول تولید ی باغداران استان علاوه بر تازه‌خوری، خشک شده و قسمتی از آن نیز به کارخانه‌های صنایع تبدیلی استان ارسال می‌شود.

وی با تاکید بر گلدهی زودهنگام زردآلو در مقایسه با سایر محصولات تابستانی گفت: خوشبختانه امسال باغات غرب استان تهران از وقوع تگرگ، سرمازدگی و سایر بحران های جوی به دور بود که رشد تولید این محصول را درپی داشت.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، 6درصد باغات استان به تولید زردآلو اختصاص دارند و 70درصد زردآلوی استان نیز در شهرستان شهریار تولید می شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید