Iranian Agriculture News Agency

فاز اول بزرگترین مرکز پرورش و اصلاح نژاد دام سبک کشور در شهرستان ری افتتاح شد

فاز اول بزرگترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد ۸۰ هزار راسی دام سبک کشور درمنطقه فشافویه به بهره برداری رسید .

فاز اول بزرگترین مرکز پرورش و اصلاح نژاد دام سبک کشور در شهرستان ری افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، آیین بهره برداری از فاز اول بزرگترین مجتمع صنعتی پرورش و اصلاح نژاد ۸۰ هزار راسی دام سبک کشور توسط ستاد اجرایی فرمان امام در بخش حسن آباد فشافویه با حضور عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام ( ره)، ذوالفقاری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران و سایر مسئولان برگزار شد.

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم اظهار کرد: ستاد اجرایی در یک سال ۴۰ هزار طرح را با ظرفیت ۱۶۵ هزار شغل ایجاد کرده که این حجم از فعالیت‌ها فقط با روحیه جهادی حاصل می‌شود.

این مقام مسئول، اشتغال را مهمترین اولویت کشور عنوان کرد و گفت: در بنیاد برکت ۶۰ هزار طرح را امسال هدف‌گذاری کرده‌ایم که ۸۰ درصد آن در زمینه دامداری است.

مخبر با اشاره به فعالیت ستاد اجرایی در بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم، قصد داریم تا در مدت سه سال جلوی یک میلیارد دلار واردات کشاورزی و دامی را بگیریم که هم‌اکنون ۲۵ درصد جلوتر از برنامه‌هایمان هستیم.

ذوالفقاری رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه این مراسم اظهار داشت: با بهره‌برداری از فاز اول این مجتمع  امکان پرورش 15 هزار راس دام سبک وجود دارد.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه حفظ نژاد بومی در کنار افزایش صفاتی همچون چندقلوزایی، رشد بالاتر و گوشت بهتر دام و نیز کمک به تحقق امنیت غذایی است که به تمام معنا نشانگر جهش تولید در بخش کشاورزی است.

در پایان این مراسم از خانواده‌های شهیدان پاشاپور، زمانی‌نیا، محمدمیرزایی و ابراهیم قنقره تجلیل شد

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید