Iranian Agriculture News Agency

جلوگیری از خروج ۴۵۰هزارمترمکعب آب با انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: برای اجرای طرح احیا و تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته با انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز از خروج حدود ۴۵۰ هزارمترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی استان تهران جلوگیری شد.

جلوگیری از خروج  ۴۵۰هزارمترمکعب آب با انسداد ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز در تهران
به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، احمدعلی قربانیان، معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با تلاش گروه گشت و بازرسی و باهمکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی در امورمنابع آب تهران بزرگ، شهریار، شمیرانات، ری و دماوند در یک هفته گذشته ۳۸ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسدود شد.

وی افزود: همچنین طی این مدت حدود ۹ هزار متر مربع از حریم و بستر رودخانه های سیاهرود و چهل قز توسط امور منابع آب تهران و پردیس و همچنین ری رفع تصرف و به انفال بازگردانده شد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش مؤثری در جلوگیری از تشدید افت آب‌های زیر زمینی دارد، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با چاه‌های غیرمجاز از وظایف ذاتی و قانونی این شرکت به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: باید وضعیت بحرانی منابع آبی در طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی کنترل شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید