Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا بیان شد:

تولید سالانه ۶۰ هزار کیلوگرم ماهی در استخرهای دو منظوره‌ ذخیره آب در ورامین

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: بیش از ۱۶ هزارهکتار از اراضی کشاورزی ورامین به شیوه نوین آبیاری و سالانه ۶۰ هزارکیلوگرم ماهی در استخرهای دومنظوره‌ ذخیره آب شهرستان تولید می شود.

تولید سالانه ۶۰ هزار کیلوگرم ماهی در استخرهای دو منظوره‌ ذخیره آب در ورامین

محسن بنائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا در استان تهران با بیان اینکه شهرستان ورامین بیش از ۸۰هزار هکتار اراضی قابل کشت داشته و قطب مهم تولید محصولات باغی و زراعی است، گفت: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، نمی‌توان به طور کامل از این ظرفیت استفاده کرد و سالانه ۳۸هزارهکتار از این اراضی زیر کشت انواع محصولات کشاورزی می‌رود.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت‌هایی که در حوزه منابع آبی وجود دارد، امسال بیش از ۱۲هزارهکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و ۱۰ هزار هکتار زیر کشت جو رفته که به ترتیب ۷۰ و ۵۰ هزار هکتار محصول از این اراضی برداشت شده است.

بنائیان توسعه آبیاری‌های نوین را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در راستای مدیریت مصرف آب عنوان کرد و گفت: تمامی مالکان حتی خرده مالک‌ها می‌توانند با تجمیع اراضی، نسبت به استفاده از تجهیزات نوین اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در هنگام اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، استخرهای دو منظوره‌ای نیز در این اراضی احداث می‌شود که این سازه‌ها علاوه بر ذخیره، وظیفه پرورش ماهی را بر عهده دارند , سالانه ۶۰ هزار کیلوگرم ماهی در این استخرها تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید