Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی ورامین در گفتگو با ایانا خبر داد:

آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در 4500هکتار از مزارع ورامین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: پس از پایان مراحل برداشت گندم و جو از زمین‌های کشاورزی، عملیات کشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان آغاز شد.

آغاز کشت ذرت علوفه‌ای در 4500هکتار از مزارع ورامین

محسن بنائیان در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران با اعلام این خبر گفت: ذرت علوفه‌ای همچون سال گذشته در سطح چهار هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی کشت می‌شود.

وی ادامه داد: از هر هکتار اراضی زیرکشت ذرت علوفه‌ای ۵۵ هزار تن محصول برداشت می‌شود که با توجه به استقرار صدها واحد دامپروری در سطح منطقه، این محصول نقش مهمی در مدیریت مصرف خوراک دام دارد و بخش زیادی از نیازهای منطقه را برطرف می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه در ورامین صنایع تبدیلی و بسته‌بندی وجود ندارد، ذرت دانه‌ای در شهرستان کشت نمی‌شود.

بنائیان همچنین با اشاره به پایان عملیات برداشت محصول از سطح اراضی گندم و جو شهرستان، بیان کرد: طی سال زراعی جاری ۱۲ هزار هکتار از اراضی ورامین زیرکشت گندم و ۱۰ هزار هکتار زیر کشت جو رفته بود که محصول تمامی این اراضی برداشت شد.

وی اظهار کرد: حدود ۷۰ هزار تن محصول گندم و ۵۰ هزار تن محصول جو از سطح مزارع ورامین برداشت شد که با توجه به قیمت‌گذاری مناسب از سوی دولت، اغلب کشاورزان گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دادند.

مدیر جهاد کشاورزی ورامین افزود: امسال ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت کلزا رفته بود که به طور میانگین هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شد.

وی با بیان اینکه امسال قیمت تضمینی خرید هر کیلوگرم کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام شده، از تحویل تمامی محصول کلزای تولید شده توسط کشاورزان به سیلوی ورامین خبر داد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید