Iranian Agriculture News Agency

درگفتگو با ایانا:

استان تهران با ۴۲هزارتن تولید سالانه، قطب تولید قارچ کشور است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان‌تهران با اشاره به رتبه نخست این استان در تولید قارچ کشور اعلام کرد: امسال ۴۲ هزار تن قارچ که ۲۹ درصد قارچ خوراکی کشور است در استان تهران تولید شد.

استان تهران با ۴۲هزارتن تولید سالانه، قطب تولید قارچ کشور است

کریم ذوالفقاری در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران در این باره گفت: ۱۰۵ واحد پرورش قارچ در استان تهران فعال است که شهرستان های ملارد و شهریار بیشترین واحدهای تولیدی این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی با بیان اینکه استان تهران قطب تولید قارچ کشور است افزود: ۲۹ درصد قارچ تولیدی کشور در این استان تولید می شود و واحدهای فعال علاوه بر تولید قارچ در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی این محصول نیز فعال هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: بیش از ۱۰ درصد واحدهای پرورش قارچ در کنار تولید ، صنایع تبدیلی و تکمیلی جانبی نیز دارند و همچنین ۵ واحد تولید کمپوست قارچ در استان تهران فعال است.

وی تاکید کرد: میزان مصرف آب برای پرورش قارچ بسیار کم است و با توجه به فاصله کوتاه ۵۰ تا ۷۰ روزه کاشت تا برداشت آن به لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است.

به گفته ذوالفقاری، استان تهران با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب و همچنین توسعه واحدهای پرورش قارچ در جایگاه برتر در تولید این محصول قرار دارد.

قارچ خوراکی دارای سه نوع ویتامین دی، سی و ب یک است و به دلیل پروتئین بالا می تواند جایگزین بسیار خوبی برای مصرف گوشت و دیگر مواد غذایی باشد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید