Iranian Agriculture News Agency

هزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد

سرپرست مدیریت جهادکشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه برداشت دانه روغنی کلزا از مزارع شهرستان پایان یافته است، گفت: تاکنون یک هزار هزار تن کلزای کشاورزان ری توسط مراکز خرید دولتی خریداری شده‌است.

هزار تن کلزا از کشاورزان شهرستان ری خریداری شد

به گزارش ایانا در استان تهران، جبرییل برادری در این خصوص اظهار داشت: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم کلزا از سوی دولت ۴۶ هزار و ۶۰۰ ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل این محصول به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی با بیان اینکه عملکرد کشاورزان شهرستان ری در تولید دانه روغنی کلزا در حدود ۲ تن در هر هکتار است، عنوان کرد: امسال ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت دانه روغنی کلزا رفته بود که هم اکنون ۵۰۰ هکتار از آن برداشت شده است.

برادری ادامه داد: ۲ مرکز خرید در شهرستان های ورامین و اسلامشهر کلزای تولیدی کشاورزان را تحویل می گیرند.

وی با بیان اینکه کشت کلزا در شهرستان ری به عنوان کشت دوم انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: کشت پاییزه کلزا به دلیل اینکه ریشه آن تا عمق ۷۰ سانتی متری زمین فرو می‌رود و باعث افزایش ۲۰ درصدی محصولات در کشت اول می‌شود.

برادری در پایان اضافه کرد: کشت متناوب گندم، ذرت و کلزا به صورت دوره‌ای در مزارع کشاورزی یکی از راهبردهای وزارت جهاد کشاورزی برای بهره وری بهتر از آب و خاک است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید