Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا بیان شد:

تولید 6درصد محصولات باغبانی کشور در استان تهران

برداشت سالانه۴۷هزارتن محصول از باغات استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از برداشت سالانه47هزارتن انواع تولیدات باغی در این استان خبر داد و گفت: 6درصد از محصولات باغی کشور در استان تهران تولید می شود.

تولید 6درصد محصولات باغبانی کشور در استان تهران

کریم ذوالفقاری در گفتگو با ایانا در استان تهران در این خصوص اظهار داشت: استان تهران علی رغم دارا بودن حدود 1.6 درصد از کل سطوح باغبانی کشور، در تولید محصولات باغبانی همواره حائز رتبه سوم یا چهارم کشوری بوده است.

وی ادامه داد: استان تهران سهم 6درصدی از تولید محصولات باغی کشور را در اختیار دارد.

ذوالفقاری درخصوص میزان تولید محصولات باغی در شهرستان های استان تهران گفت: دماوند در تولید سیب، ملارد در تولید گلابی، شمیرانات در تولید گیلاس و آلبالو، رباط کریم در تولید انگور، ورامین در تولید پسته، فیروزکوه در تولید گردو و انار و شهریار در تولید گوجه آلو هلو شلیل و قیسی با بیشترین میزان تولید رتبه نخست در سطح استان به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 47هزارهکتار باغ دراستان تهران قرار دارد، گفت: سالانه بیش از یک میلیون و 600هزارتن محصول از این باغات تولید و روانه بازار می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: 346هزار و 500 تن انواع میوه های دانه دار شامل سیب، گلابی، به در سال گذشته از باغات استان تهران برداشت شد.

وی ادامه داد: هم چنین 326هزار و340تن انواع میوه های هسته دار از جمله آلبالو، گیلاس، گوجه سبز، آلو، زردآلووقیسی و ... و حدود 70هزارتن انواع میوه های دانه ریزی همچون انگور، توت درختی، توت فرنگی و تمشک در استان تهران تولید می شود.

ذوالفقاری با تاکید بر تنوع محصولات باغی استان گفت: علاوه بر این، باغداران استان تهران به تولید میوه های خشک مثل پسته، بادام، گردو و سنجد در سطح 12هزار و 629هکتار مشغول هستند که چیزی در حدود 15423تن محصول را سالانه برداشت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی میوه های نیمه گرمسیری ازجمله انار، انجیر، خرمالو، زیتون نیز در سال گذشته به میزان بیش از 24هزارتن  در باغات استان تهران تولید شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید