Iranian Agriculture News Agency

با اجرای حکم قضایی؛

10 هزار و 97 مترمربع از اراضی ملی شمال غرب پایتخت رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان تهران اعلام کرد: در راستای اجرای یک فقره حکم قطعیت یافته قضایی، 10هزار و 97 مترمربع از اراضی ملی پلاک کشارسفلی منطقه کن واقع در شمال غرب پایتخت رفع تصرف و به دولت بازگردانده شد.

10 هزار و 97 مترمربع از اراضی ملی شمال غرب پایتخت رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، رضا آقایی بابیان این مطلب افزود: این حکم قضایی باحضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی و نیروی انتظامی وهمکاری دستگاه های ذی ربط همچون اداره گاز، اورژانس و عوامل حریم شهرداری منطقه 22 از ید متصرف خارج و تمامی بناهای ایجادشده مورد تخریب قرار گرفت.

وی اظهار کرد: منابع طبیعی به عنوان سرمایه ملی متعلق به همه نسل هاست و بر این اساس حفظ و حراست از آن مشارکت همگانی بویژه نهادها و سازمان های مرتبط را میژ طلبد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران با بیان اینکه جنگل ها و مراتع از مواهب الهی به شمار می آیند خاطرنشان کرد: با توجه به نقش مهم این منابع ارزشمند در طبیعت بویژه زندگی انسان ها، توسعه و احیای این سرمایه های الهی و حفاظت از آنها شکوفایی جامعه را به همراه داشته و هرچه دراین عرصه بیشتر بکوشیم زندگی سالم تر، مفیدتر و ثمربخش تری خواهیم داشت.

آقایی تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا، بوستان های جنگلی و اراضی مرتعی در معرض خطر آتش سوزی قرار دارند که برای حفاظت از این عرصه ها در مقابل آتش سوزی لازم است که مسافران و گردشگران یکسری نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: شهروندان و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان های جنگلی و عرصه های طبیعی از روشن کردن آتش به جد خودداری کرده و حتما در مکان هایی که برای پخت و پز در نظر گرفته شده استفاده کنند و از رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه ای پرهیز کنند.

این مقام مسئول ازعموم مردم درخواست کرد:درصورت مشاهده هرگونه تخریب،تصرف و آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی مراتب را فورا از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید