Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری فیروزکوه:

۹ هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فیروزکوه اعلام کرد: در راستای حفاظت از انفال و عرصه های ملی، بیش از 9 هکتار از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک های ارجمند، کبوتر دره و محمودآباد به ارزش 9 میلیارد ریال رفع تصرف شد.

۹ هکتار از اراضی ملی فیروزکوه رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، عباس قاسمی با بیان این مطلب افزود: این اراضی تصرف شده در قالب اجرای 17 فقره حکم قطعیت یافته قضائی و 3 فقره تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه از ید متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد و تمامی بناها و مستحدثات ایجاد شده بر روی این اراضی مورد تخریب قرار گرفت.

وی ادامه داد: عزم و اراده مجموعه منابع طبیعی و دستگاه قضائی مقابله با پدیده زمین خواری و برخورد قانونی با سوء استفاده کنندگان از عرصه های ملی است که خوشبختانه در این خصوص تعامل و همسویی خوبی وجود دارد.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان فیروزکوه تأکید کرد: حفاظت از اراضی ملی با رویکرد پیشگیرانه اولویت مهم و اصلی منابع طبیعی است که در این راستا اکیپ های گشت و مراقبت یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت مستمر عرصه های منابع طبیعی را مورد رصد و پایش قرار می دهند و به محض مشاهده هرگونه تخلف بر روی اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی صورت می گیرد.

قاسمی با توجه به گرم شدن هوا و لزوم اقدامات پیشگیرانه برای کاهش هرگونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی توصیه هایی را برای مردم و گردشگران داشت و در این باره خاطر نشان کرد: از عموم مردم طبیعت دوست انتظار می رود با رعایت نکات ایمنی و حضور مسئولانه در طبیعت از بروز آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی پیشگیری کنند و از روشن کردن آتش، رها کردن ته سیگار و اجسام شیشه ای در طبیعت به جد خودداری کرده تا با همکاری و مشارکت همگانی شاهد کمترین وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی این سرمایه های سبز باشیم.

وی از عموم مردم درخواست کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف و آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی، مراتب را فوراً از طریق سامانه 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید