Iranian Agriculture News Agency

با تولید سالانه 70هزارتن گندم؛

شهرستان ری رتبه نخست تولیدگندم در استان تهران است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری با بیان اینکه امسال در حدود ۷۰هزار تن گندم در ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی ری تولید شده افزود: این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر در استان است.

شهرستان ری رتبه نخست تولیدگندم در استان تهران است

به گزارش ایانا در استان تهران، جبرئیل برادری افزود: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت ۲۵ هزار ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل گندم به حساب کشاورزان واریز می شود.

وی ادامه داد: عملکرد تولید گندم کشاورزان شهرستان ری نسبت به سال گذشته در حدود پنج درصد افزایش داشته است و هم اکنون سه سیلوی "آرد تک"، "سیلوی تهران" و "سیلوی جاوید" به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم  در شهرستان ری آمده تحویل گندم کشاورزان هستند.

برادری  با اشاره به افزایش تولید گندم و جو شهرستان ری نسبت به سال گذشته گفت: بارندگی های بهاری، استفاده از ماشین های به روز کشاورزی و روش های نوین کشاورزی موجب افزایش تولید کشاورزان ری شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری، کشت گندم در این شهرستان به صورت آبی بوده و بیشترین اراضی زیر کشت گندم نیز به ترتیب در بخش‌های قلعه نو، حسن آباد فشافویه و کهریزک قرار دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می‌کند.

برادری با اشاره به افزایش 5 درصدی تولید گندم در ری گفت: این شهرستان دارای رتبه اول در تولید گندم، ذرت علوفه‌ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید