Iranian Agriculture News Agency

وجود 80هکتار باغ یکپارچه یکی از نقاط قوت باغداری شهرستان پردیس است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس از بازدید فرماندار و مسئولان شهرستان از باغات روستای هفت چنار خبر داد و افزود: این روستا با داشتن 80هکتار باغ یکپارچه یکی از نقاط قوت باغداری شهرستان پردیس به شمار می رود.

وجود 80هکتار باغ یکپارچه یکی از نقاط قوت باغداری شهرستان پردیس است

به گزارش ایانا در استان تهران، رضایی فرماندار شهرستان و حجت الاسلام حسینی امام جمعه شهرستان ومعاونین برنامه ریزی وسیاسی فرماندار به همراه نمایندگان محیط زیست، امور آب تهران، بنیاد مسکن و دیگر ادارات از 80 هکتار از باغات شهرستان پردیس در روستای تخت چنار بازدید کردند که در این بازدید مسائل و مشکلات باغداران منطقه بررسی شد.

این باغات از سال 1320 احداث شده و باغداران با وجود مشکلات فراوان با انگیزه ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و به دلیل علاقه دیرینه به کشاورزی و تولید مشغول به فعالیت هستند.

روستای تخت چنار با داشتن 80هکتار باغ یکپارچه یکی از نقاط قوت باغداری شهرستان پردیس به شمار می رود و باغداران با سابقه دیرینه در باغداری و کشاورزی در آن منطقه به عنوان کشاورزان پیشرو و مطرح در شهرستان و استان هستند.

امتیاز انشعاب برق بمنظور بهره مندی از سیستم های نوین آبیاری و رفع مشکل سوخت، ممانعت های محیط زیستی و امور منابع آب و حرایم رودخانه، محصورکردن باغات به منظورجلوگیری از ورود احشام و اراذل و خسارت به باغات، تسهیل درتامین و تردد ادوات کشاورزی، نهاده های کشاورزی و... از ورودی پارچین، تامین محل برای عرضه مستقیم محصولات وجلوگیری از واسطه گری از جمله مشکلات مطرح شده توسط کشاورزان بود.

قریشی دراین بازدید ضمن تقدیر از همراهی همیشگی مسئولین شهرستان به منظور رفع موانع تولید گفت: متاسفانه توجه به این منطقه با وجود ظرفیت بالای تولید طی سنوات گذشته مغفول مانده وموانع پیش روی بهره برداران با همت مسئولین وپیگیری جهاد کشاورزی شهرستان و همراهی مسئولین نهاد های ذیربط به زودی رفع خواهد شد و درسال جهش تولید شاهد رشد چشمگیر در بخش کشاورزی شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان پردیس نیز گفت: درحال حاضر باغداران به دلیل نداشتن برق ازسوخت فسیلی  استفاده می‌کنند که علاوه بر هزینه بالای سوخت، امکان مکانیزه کردن آبیاری را ندارند و باغ‌ها را با روش پر زحمت غرقابی آبیاری می‌کنند که در بهره وری تاثیر منفی دارد.

رضایی با اشاره به مشکل بستر وحریم کیفی رودخانه، اظهار داشت: باغ ها از سال۱۳۲۰ تاکنون در این منطقه دایر هستند و مشکلات برخی از آنها که درحریم رودخانه قراردارند، مربوط به گذشته بوده که با تعامل دستگاه های شهرستان و نیز ورود مسئولان استانی این مشکلات رفع خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید