Iranian Agriculture News Agency

با رشد 20 درصدی برداشت گندم در استان تهران؛

ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای استان تهران به ۶۳ هزارتن رسید

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: با توجه به بارش نذورات جوی و کشت به موقع و مراقبت در مرحله داشت، امسال شاهد رشد ۲۰ تا ۳۰ درصدی برداشت گندم در استان تهران هستیم.

ذخیره‌سازی گندم در سیلوهای استان تهران به ۶۳ هزارتن رسید

به گزارش ایانا در استان تهران، کریم ذوالفقاری اظهار کرد: تهران جز استان‌هایی است که بخشی از زمین‌های کشاورزی آن زیر کشت گندم است و در سال جاری به لطف خدای متعال شاهد بارش‌های نذورات جوی بودیم که با آغاز به موقع کشت و مراقبت‌های ویژه کشاورزان در بخش کاشت، اکنون شاهد رشد 20 الی 30 درصدی برداشت گندم هستیم.

وی افزود: میزان برداشت گندم آبی در کشور 5 هزار تن است که استان تهران توانسته به میزان برداشت 6.5 تن برداشت گندم آبی برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به نیاز کشور به گندم به عنوان قوت غالب افزود: سالیانه 43 هزار هکتار زمین در سطح استان تهران زیر کشت گندم می‌رود که حداقل 250 هزار تن گندم برداشت شده و در سیلوها نگهداری و برای عرضه به دست متقاضیان می‌رسد.

ذوالفقاری با اشاره به خسارات ناشی از شیوع کرونا به بخش تولید گفت: متأسفانه صدماتی در زمان شیوع ویروس کرونا به گلکاران و تولیدکنندگان مرغ گوشتی وارد شده که خوشبختانه به تولید گندم، جو و دیگر غلات صدمه وارد نشده است.

وی همچنین ادامه داد: 63 هزار تن تاکنون گندم خریداری شده و در سیلوهای استان تهران ذخیره‌سازی شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید