Iranian Agriculture News Agency

استقرار بیش از دوهزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران با اشاره به پایان کوچ بهاره عشایر این استان گفت: بیش از دوهزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان تهران مستقر شدند.

استقرار بیش از دوهزار خانوار عشایری در مناطق ییلاقی استان تهران

به گزارش ایانا در استان تهران، هاتف ممیزی در این خصوص گفت: یکهزار و ۸۰۰ خانوار عشایر استان تهران به همراه ۴۰۰ خانوار عشایر مهمان از استان‌های قم، البرز، مرکزی و سمنان در مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات مستقر شدند.

وی افزود: کوچ بهاره عشایر استان تهران بدلیل شیوع ویروس کرونا ۱۰ روز با تاخیر از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و عشایر از مناطق گرمسیر به سمت مناطق سردسیر استان کوچ کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران ادامه داد: عشایر به مدت ۱۰۰ روز تا نیمه شهریورماه در چادرهای عشایری زندگی می کنند و پس از سردشدن هوا از نیمه شهریورماه کوچ پائیزه خود را به سمت مناطق گرمسیر آغاز می کنند.

وی درباره خدمات رسانی به عشایر در زمان حضور در ییلاقات نیز گفت: آبرسانی سیار، توزیع آرد و سوخت فسیلی و خدمات پزشکی و بهداشتی رایگان به این جامعه تولید کننده ارائه خواهیم کرد و همچنین نسبت به واکسیناسیون دام های عشایری نیز اقدام خواهیم کرد.

به گفته ممیزی، با همکاری استانداری، فرمانداری ها و همچنین اتحادیه شبکه تعاونی های عشایری استان تهران تلاش می کنیم با ارائه خدمات مناسب سختی های زندگی عشایری را برای این جامعه تولید کننده کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تردد آسان عشایر کلیه مسیرهای تردد این جامعه تولید کننده نیز بهسازی شد.

وی با بیان اینکه عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران هستند، گفت: این جامعه تولیدکننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کرد.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۴۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری این استان سکونت پیدا کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید