Iranian Agriculture News Agency

طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ در استان تهران اجرا می‌شود

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران از اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ از تابستان امسال خبر داد.

طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ در استان تهران اجرا می‌شود

به گزارش ایانا در استان تهران چگونگی اجرای طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ در استان تهران در جلسه ای با حضور سرپرست اداره کل دامپزشکی استان، رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل، نمایندگان سازمان صمت، جهاد کشاورزی، دانشگاههای علوم پزشکی ، سازمان میادین شهرداری و اتحادیه ها و صنوف مرتبط با صنعت تخم مرغ در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کرمی، سرپرست اداره کل دامپزشکی استان تهران هدف از اجرای این طرح را بهبود و تقویت سیستم نظارت، رعایت زنجیره سرد، بهبود و تقویت سیستم نظارت و کنترل، پایش  و شناسایی مخاطرات، بسته بندی تخم ماکیان و حذف تخم ناسالم در زنجیره فرآوری بر شمرد و نحوه اجرای این طرح را تشریح کرد.

وی تصریح کرد: از ابتدای شهریورماه تمامی واحدهای عرضه‌کننده تخم‌مرغ ازجمله سوپرمارکت ‌ها و خواربارفروشی‌ها  باید الزامات طرح ارتقای کیفیت تخم‌مرغ مشتمل بر رعایت رتبه‌بندی، بسته‌بندی و همچنین نگهداری آن در یخچال را اجرایی کنند.

امینی فضل رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان نیز در این جلسه گفت: عرضه تخم ماکیان شناسنامه دار در تمامی میادین عرضه عمده و خرده از 15 تیرماه سال جاری آغاز می شود.

وی در ادامه شرایط عمومی و اختصاصی  تخم مرغ ، انواع بسته بندی ،شرایط خودروهای حمل ، ضوابط فنی و بهداشتی خودرو حمل ، و نحوه رتبه بندی را به طور کامل برای حاضرین در جلسه تشریح کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید