Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران خبر داد:

جذب بیش از 60 درصد اعتبارات خسارت سیل سال 98 در شهرستان تهران

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تهران از انعقاد قرارداد و آغاز اجرای پروژه های انتقال آب کشاورزی از طریق کانال و لوله، مرمت قنات و ... از محل اعتبارات تاسیسات آسیب دیده ناشی از سیل فروردین ماه 98 خبر داد.

جذب بیش از 60 درصد اعتبارات خسارت سیل سال 98 در شهرستان تهران

جبرئیل برادری در گفت و گو با خبرنگار ایانا در استان تهران گفت: همه ساله بخش عمده ای از آب های سطحی از طریق جریان سیلابها از دسترس خارج میشود و به علت کمبود آب و یا عدم سهولت تامین آن، بخش عمده ای از اراضی قابل کشت یا اصولاً زیر کشت نمی روند و یا بازده محصولات کشاورزی در آنها بسیار پایین و اندک است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با توجه به سیاست دولت در جهت تامین خدمات و اعتبارات لازم برای حداکثر بهره برداری از منابع آب و خاک، بویژه در دشتهای مرتفع و پراکنده از یکسو و ایجاد تسهیلات برای کاربرد روشهای آبیاری تحت فشار بالاخص در این گونه اراضی از سوی دیگر، شرایط بسیار مناسبی را برای بهره برداری صحیح و علمی از آب های سطحی فراهم آورده است.

وی ادامه داد: پروژه های در دست اجرا از محل اعتبارات سیل فروردین 98 موضوع ماده 10 قانون بودجه سال 98 در این شهرستان با اعتبار بالغ بر 24 میلیارد ریال در حال اجرا هستند.

مدیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: از آنجا که نیاز روزافزون به آب برای کشت محصولات کشاورزی با توجه به بحران خشکسالی جهت تامین منابع غذایی چالشی جدی است، حفاظت از منابع آبی با در نظر گرفتن حقوق بهره برداران از جمله مسائل اصلی و مورد توجه این مدیریت است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید