Iranian Agriculture News Agency

در یکماه گذشته؛

100 هکتار اراضی طبیعی تهران طعمه حریق شد

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران گفت: حدود 100 هکتار از اراضی منابع طبیعی استان تهران در آتش سوزیهای اخیر رخ داد که 30 درصد مراتع را از بین برد.

 100 هکتار اراضی طبیعی تهران طعمه حریق شد

به گزارش ایانا در استان تهران، طاهری در حاشیه مراسم پخش بروشو بین گردشگران منطقه رودبار قصران گفت: طرح پیشگیری از وقوع آتش سوزیها در مراتع نخستین بار با کمک دوستداران محیط زیست و همیاران طبیعت  با پخش بروشورهای هشدار دهنده پیشگیری از وقوع آتش در مراتع و منابع طبیعی بین گرداشگران به اجرا درآمد .

وی با بیان اینکه این طرح تا پایان تابستان و به ویژه در روزهای تعطیل ادامه دارد افزود:این طرح در گلوگاههای جاده ای ماننده اوشان وفشم، آزادراه تهران شمال ،جاجرود و اطراف حرم امام راحل در حال انجام است و بروشورهای مورد نظر توزیع می‌شود.

طاهری گفت: در استان تهران یک میلیون و 70 هزار هکتار اراضی ملی وجود دارد که 57 هزار هکتار آن جنگل است و مابقی آن بیشه و مراتع هستند که اکثر زمینها مورد تعلیف دام قرار میگیرد ضمن انکه امسال هم برای جلوگیری از آتش سوزیها اقدام به برداشت پوششی مراتع کرده ایم و مناطق تعلیف دام را نیز افزایش داده ایم .

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران افزود: در یک ماه گذشته حدود 100 هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان تهران طعمه حریق شدند که 30 درصد این مراتع از بین رفته است .

همچنین جعفریان مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور  گفت: مشارکت مردم در پیشگیری نقش اساسی را ایفا میکند و تاکنون 300 هزار نفر از نیروهای داوطلب از همه قشر در غالب همیاران طبیعیت در کشور ما  را در اجرای طرح پخش و توزیع بروشورهای پیشگیری کمک می‌کنند.

وی فرهنگ سازی و اطلاع رسانی را در پیشگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی در عرصه های منابع طبیعی مؤثر دانست و گفت: با عنایت به تأثیرگذاری رسانه ها در شکل دهی و جهت دهی افکار عمومی و تغییر نگرش ها، اطلاع رسانی از طریق رسانه ها به ویژه رسانه ملی می تواند در ارتقاء آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی تأثیرگذار باشد.

جعفریان از همه مردم، گردشگران و مسافران درخواست کرد هنگام مراجعه به عرصه های جنگلی و مرتعی ضمن مراقبت از این سرمایه های ملی، از روشن کردن آتش و رها کردن بطری و اجسام شیشه ای در طبیعت به جد خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید