Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی استان تهران؛ پویا در جهش تولید محصولات کشاورزی و تامین کننده امنیت غذایی کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی گفت: کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور نقشی موثر در ارتقای اقتصاد کشور، اقتصادی کردن تولید و ایجاد جایگاهی مطمئن در بازارهای جهانی دارد ؛ کشاورزی استان تهران نیز در سال های اخیر و در سایه تحریم ها، به رشد بالایی کمی و کیفی دست یافته است.

کشاورزی استان تهران؛ پویا در جهش تولید محصولات کشاورزی و تامین کننده امنیت غذایی کشور

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با تبریک آغاز "هفته جهاد کشاورزی" و با اشاره به نامگذاری سال جاری با عنوان "جهش تولید" بیان کرد: نامگذاری امسال با عنوان جهش تولید، توجه و حساسیت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را نسبت به موضوع تولید نشان می دهد.

وی تصریح کرد: در سال 98 که رونق تولید نامگذاری شده بود، توجه به رونق تولید و ایجاد زیرساخت و بسترهای توسعه پایدار در بخش های مختلف کشاورزی نتیجه بخش بود و سازمان جهاد کشاورزی استان تهران توانست گام های بلندی در جهت تحقق شعار سال بردارد و امسال نیز تلاش جدی برای تحقق شعار سال 99؛ یعنی «جهش تولید» خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران افزود: علی رغم اعمال تحریم ها در سالهای اخیر، شاهد رشد چشمگیری در بخش کشاورزی بودیم که ظرفیت های گسترده این بخش در تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال جدید را نشان می دهد؛ بنابراین جهش تولید در بخش کشاورزی باعث ایجاد امنیت غذایی در جامعه، افزایش ظرفیت خوداتکایی، جلوگیری از واردات و خودکفایی در تولید محصولات خواهد شد.

وی ادامه داد: کشاورزی به عنوان تامین کننده امنیت غذایی کشور نقشی موثر در ارتقای اقتصاد کشور و به تبع آن پیدا کردن جایگاهی مطمئن در بازارهای جهانی دارد و اقتصادی کردن تولید دراین حوزه می تواند به ایجاد انگیزه کشاورزان منجر شود.

ذوالفقاری، کشاورزی صنعتی را از نمونه های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: حمایت از سرمایه گذاری در بخش تولید، ایجاد و تقویت زنجیره های تولید، تکمیل و فعال سازی پروژه های نیمه فعال و راکد، بکارگیری فنون و روش‌های علمی جدید به منظور بهره وری منابع و ارتقاء عملکرد در واحد سطح، تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها ، توسعه و ارتقاء صنایع تبدیلی و تکمیلی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در راستای جهش تولید در بخش کشاورزی خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید