Iranian Agriculture News Agency

۳۰ واحد صنعتی شهرستان ری پایش زیست محیطی می‌شوند

رییس اداره محیط زیست شهرستان ری گفت: ۳۰ واحد صنعتی بزرگ مقیاس شهرستان از جمله پالایشگاه شهید تندگویان، نفت بهران، کشتارگاه‌ها و برخی از واحدهای تولیدی بزرگ شهرک‌های صنعتی این شهرستان به مناسبت هفته محیط زیست پایش می‌شوند.

۳۰ واحد صنعتی شهرستان ری پایش زیست محیطی می‌شوند

به گزارش ایانا در استان تهران، زهره عبادتی اظهار داشت: میزان آلایندگی خروجی دودکش ها، فاضلاب خروجی واحدهای صنعتی ونحوه مدیریت پسماند کارخانجات ازجمله مواردی هستند که با دقت مورد پایش قرار می گیرند.

وی با بیان اینکه خروجی دودکش های برخی از واحدهای صنعتی بزرگ شهرستان ری هم اکنون پایش لحظه ای می شوند، افزود: پایش خروجی دودکش های واحدهای صنعتی نقش بسزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

عبادتی خاطرنشان کرد: واحدهایی که الزامات زیست محیطی را رعایت نمی کنند در وهله اول اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده و در صورت عدم اقدام مثبت پلمپ شده یا تحت پیگیری حقوقی از طریق مراجع قضایی قرار می گیرند.

این مسئول با اشاره به اینکه شهرستان ری از لحاظ جغرافیایی در جنوب کلان شهر تهران قرار گرفته و تحت تاثیر بسیاری از عوامل آلاینده است،  اضافه کرد: متاسفانه این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در فاصله کمی از تهران محل استقرار بسیاری واحد های آلاینده غیرمجاز بوده که محیط زیست شهرستان را در بخش آب، خاک و هوا تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: هدایت روان آب های آلوده از طریق مسیل های فاضلاب بر و استفاده از این فاضلاب ها در آبیاری اراضی کشاورزی، انتقال پسماندهای شهر تهران و شهرستان های اطراف به آراد کوه، انتقال واحدها و مشاغل مزاحم شهری در قالب مجتمع های صنفی به شهرستان ری، تخلیه پسماند و نخاله های ساختمانی در حاشیه جاده های این شهرستان و اقدام به آتش زدن این پسماندها معضلات جدی در بخش محیط زیست شهرستان ری ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید