Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره منابع طبیعی قرچک و ورامین اعلام کرد؛

بازپس گیری 10هکتار اراضی ملی

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان های قرچک و ورامین اعلام کرد: با هدف حفظ انفال و عرصه های ملی، 10 هکتار از اراضی ملی شهرستان ورامین واقع در پلاک حصارگلی بازپس گیری و به دولت بازگردانده شد.

بازپس گیری 10هکتار اراضی ملی

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران اصغر سپه وند با بیان این مطلب افزود: این اراضی تصرف شده در راستای اجرای تبصره ذیل ماده 55 قانون حفاظت از جنگل ها و مراتع و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ورامین رفع تصرف شده است.

 

وی از فعالیت 24 ساعته کشیک های اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی خبرداد و در این باره اظهار داشت: با توجه به گرم شدن هوا و افزایش آتش سوزی های احتمالی، کشیک های اطفاء حریق عرصه های منابع طبیعی با حضور نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و با همکاری دستگاه هایی همچون محیط زیست، جهادکشاورزی و شهرداری در سطح شهرستان ورامین تشکیل شده است که در مواقع اضطراری تیم های اطفاء حریق با آمادگی کامل به محل حادثه اعزام خواهند شد.

 

این مسئول منابع طبیعی شهرستان های قرچک و ورامین خاطر نشان کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گونه آتش سوزی در عرصه های طبیعی نداشته ایم و امیدوار هستیم با رعایت نکات ایمنی از سوی شهروندان و گردشگران خطر آتش سوزی به حداقل برسد.

 

سپه وند با اشاره به اینکه شهرستان ورامین دارای 190هزار هکتار مرتع می باشد یادآور شد: با توجه به بارش های مناسب و پوشش مطلوب مراتع، در فصل چرا بهره برداری خوبی جهت تعلیف دام ها صورت گرفت که این اقدام نقش مهمی در پیشگیری و کاهش خطرات ناشی از حریق داشته است.

 

این مقام مسئول ابراز داشت: شهرستان ورامین دارای 220 هزار هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای حدود 98 درصد این اراضی سند مالکیت دفترچه ای صادر شده و در اجرای طرح کاداستر اراضی ملی، تاکنون 32 هزار هکتار از این اراضی دارای اسناد تک برگ کاداستری شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید