Iranian Agriculture News Agency

برداشت گندم از حدود 12هزار هکتار از مزارع ری آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: برداشت گندم از ۱۱ هزار و ۹۰۰ هکتار از کشتزارهای این شهرستان آغاز و تا اواسط تیر ماه ادامه خواهد داشت شد.

برداشت گندم از حدود 12هزار هکتار از مزارع ری آغاز شد

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد عباسی اظهار کرد: پیش بینی می شود با توجه به بارندگی های خوب بهاری امسال بیش از ۷۰ هزار تن گندم از مزارع کشاورزی شهرستان برداشت شود.

وی با اشاره به اینکه متوسط تولید گندم در هر هکتار طی سال گذشته ۵ هزار و ۹۰۰ کیلو گرم بود، افزود: امسال با توجه به شرایط جوی باید متوسط برداشت گندم در هر هکتار بالای ۶ تن باشد.

عباسی ادامه داد: کشت گندم در شهرستان ری به صورت آبی می باشد و بیشترین اراضی زیر کشت گندم نیز به ترتیب در بخش های قلعه نو، حسن آباد فشافویه و کهریزک است.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ کمباین وظیفه برداشت گندم شهرستان ری را بر عهده دارند، اضافه کرد: امسال قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم از سوی دولت ۲۵۰ هزار ریال اعلام شده که پس از تحویل کامل گندم به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

عباسی خاطرنشان کرد: هم اکنون سه سیلوی "آرد تک"، "سیلوی تهران" و "سیلوی جاوید" به عنوان مراکز خرید تضمینی گندم  در شهرستان ری به کشاورزان خدمات می دهند.

وی یادآور شد: کیفیت گندم شهرستان ری به دلیل استفاده کشاورزان از روش های مدرن کشت، وجود زمین حاصلخیز و آب مناسب بسیار بالا است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید