Iranian Agriculture News Agency

خرید تضمینی گندم در جنوب شرق تهران آغاز شد + جزئیات

قیمت خرید هر کیلو بین ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰تومان

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با اشاره به آغاز خرید تضمینی گندم از کشاورزان شهرستان‌های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت، گفت: قیمت خرید هر کیلو گندم بین ۲۵۰۰ تا ۲۶۰۰ تومان است.

خرید تضمینی گندم در جنوب شرق تهران آغاز شد + جزئیات

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، محمد گلدستانی رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان های جنوب شرق استان تهران اظهار کرد: برداشت گندم در دشت ورامین آغاز شده و امروز اولین محموله خریداری و وارد سیلوها شد.

وی با بیان اینکه در چهار سیلو کار خرید و ذخیره سازی گندم جنوب شرق استان انجام می‌شود، افزود: سیلوی ورامین ۱۶ هزار تن، کارخانه صنایع آرد ۳۰هزار تن، سیلوی منصوریان ۴۰هزار تن و سیلوی پاکدشت ۵۰هزار تن ظرفیت ذخیره سازی گندم دارند.

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران ساعت فعالیت این سیلوها را از ۷ صبح تا ۷ عصر اعلام کرد و گفت: به منظور رفاه حال کشاورزان منطقه نهایت همکاری را با آن‌ها خواهیم داشت و پس از ساعت ۱۹ نیز اگر مراجعه‌‌ای باشد گندم خریداری و تحویل گرفته می‌شود.

گلدستانی تصریح کرد: اگر میزان گندم تحویلی کشاورزان از ۱۵۰هزار تن هم فراتر رود مشکلی در ذخیره‌سازی نخواهیم داشت و محموله‌ها را برای سیلوهای ملکی در نقاط مختلف استان می‌فرستیم.

وی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری ابراز داشت: گندم معمولی با افت مفید ۴درصد (گندم شکسته که قابل تبدیل به آرد باشد) و یک درصد افت غیرمفید با قیمت ۲۵هزار ریال خریداری می‌شود.

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران اضافه کرد: قیمت گندمی که از نظر جدول پاکی، تمیزتر از این گندم شکسته باشد تا مبلغ ۲۵هزار و ۳۰۰ریال قابل افزایش است.

گلدستانی بیان کرد: دوروم یا همان گندم سخت نیز که مصرف صنعتی دارد با قیمت ۲۶هزار ریال است و با ۴درصد افت از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه سیلوی ورامین تنها مرکز خرید شرق و جنوب استان برای خرید تضمینی دانه روغنی کلزا است، خاطرنشان کرد: امسال قیمت خرید تضمینی کلزا با ناخالصی ۲درصد و رطوبت ۱۰درصد ۴۶هزار و ۶۰۲ریال است.

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۵۳میلیون و ۶۱۷هزار و ۱۵۰کیلوگرم گندم از کشاروزان دشت ورامین خریداری کردیم، افزود: با توجه به نزولات آسمانی در ابتدای سال و افزایش میزان محصول همچنین قیمت گذاری دولت، پیش‌بینی می‌شود میزان گندم تحویلی کشاورزان به سیلوها بیشتر از مدت مشابه سال گذشته باشد.

گلدستانی عنوان کرد: میزان خرید آزاد کلزا در سال گذشته حدود ۱۲۶۵تن بود که با توجه به وضعیت جوی و افزایش میزان برداشت محصول امسال پیش‌بینی خرید کلزای بیشتری در منطقه داریم.

وی از کشاورزان دشت ورامین خواست تا حتی الامکان محصول خود را به دولت تحویل دهند و افزود: دولت هم سعی می‌کند در اسرع وقت نسبت به پرداخت مطالبات گندم کاران و جبران زحمات آن‌ها اقدام کند.

رئیس اداره غله و سیلوی شهرستان‌های جنوب شرق استان تهران با بیان اینکه وظیفه دولت خرید تضمینی مازاد بر نیاز گندم است، افزود: هر کشاورزی می‌تواند گندم خود را به هر شخصی بفروشد ولی کشاورزان سعی کنند به دلال‌ها اعتماد نکنند.

گلدستانی خاطرنشان کرد: در برخی مواردی دلالان با قیمت خیلی پایین‌تر گندم را خریداری کرده و از ناآگاهی کشاورزان سوءاستفاده کرده‌اند که باید در این زمینه هشدارهای لازم به گندم کاران داده شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید