Iranian Agriculture News Agency

سرپرست اداره منابع طبیعی شهرستان تهران:

آتش‌سوزی در 2 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار مهار شد

سرپرست اداره منابع طبیعی وابخیزداری شهرستان تهران گفت:اتش سوزی که عصر دیروز در 2 هکتار ازعرصه های جنگلی و مرتعی کوهسار به وقوع پیوست،با حضور به موقع وتلاش نیروهای منابع طبیعی، عوامل اتش نشانی و شهرداری منطقه 5 تهران اطفاء ومهار شد.

آتش‌سوزی در 2 هکتار از عرصه‌های جنگلی و مرتعی کوهسار مهار شد

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، رضا اقایی در باره علت این اتش سوزی افزود:عامل انسانی دلیل اصلی وقوع این اتش سوزی بوده است که اگر واکنش سریع نیروهای منابع طبیعی نبود، وسعت بیشتری از این منطقه  در گیر اتش  می شد.

وی عرصه های منابع طبیعی را جزو سرمایه های ملی و متعلق به همه نسل ها  دانست و خاطر نشان کرد: با گرم شدن هوا خطر اتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی افزایش می یابد که دراین خصوص لازم است مردم و گردشگران هنگام مراجعه به بوستان های جنگلی و مناطق طبیعی نکات ایمنی را رعایت کنند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان تهران تاکید کرد:دراثر سهل انگاری و بی احتیاطی وسعت زیادی از طبیعت اسیب خواهد دید که قابل جبران نیز نخواهد بود.

اقایی یاداورشد: گردشگرانی که به عرصه های طبیعی مراجعه می کنند از روشن کردن اتش و  رها کردن اجسام شیشه ای به جد خودداری کنند.

وی از عموم مردم درخواست کرد: ضمن مراقبت از عرصه های جنگلی ومرتعی،درصورت مشاهده هرگونه اتش سوزی در این عرصه ها فورا مراتب را از طریق شماره 1504 به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید