Iranian Agriculture News Agency

مبارزه با آفات سن در استان تهران به بیش از ۵۰ هزار هکتار رسید

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: ۵۰ هزار و ۲۱۲ هکتار از مزارع زیر کشت گندم و جو در استان تهران، سالجاری تحت پوشش شبکه مراقبت علیه آفت سن مادر قرار گرفتند.

مبارزه با آفات سن در استان تهران به بیش از ۵۰ هزار هکتار رسید

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری در این باره گفت: درسالجاری ۴۳هزار و ۸۴۳هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت گندم رفته که تاکنون به میزان ۷۹درصد این اراضی معادل ۳۴هزار و ۴۲۳هکتار مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.

وی افزود:  ۲۹هزار و ۱۱۲هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت جو رفته که به میزان ۵۴ درصد این اراضی نیز مبارزه با سن مادر صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: مبارزه به موقع با سن غلات باعث افزایش کیفیت محصول می شود به طوری که سال گذشته با اقدامات انجام شده و مبارزه به موقع گندم استان از کیفیت خوبی برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: به همت تمامی کشاورزان و توجه به توصیه‌های متخصصین، سن‌زدگی در مزارع گندم استان تهران امسال به صفر رسیده و بهترین محصول برای تولید نان به دست می‌آید.

ذوالفقاری یادآور شد: دست یابی به افتخار تولید گندم با کیفیت با مراقبت مناسب کشاورزان از مزارع انجام شده به طوری که امسال به هیچ عنوان بیماری زرنگ زرد و سن‌زدگی در مزارع گندم استان تهران رخ نداده است.

وی افزود: به صفر رسیدن سن‌زدگی مزارع گندم در حالی است که در گذشته ۲۱ درصد از محصول گندم استان تهران سن‌زده و این رقم در سال ۹۵ به هفت درصد رسیده بود، آفتی که کیفیت گندم را برای پخت نان به شدت کاهش می‌دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تاکید کرد: آفت سن، خرطوم خود را در هر قسمت از گیاه گندم که بیرون از خاک قرار دارد وارد کرده و باعث می‌شود تا از محل ورود خرطوم حشره به بالای گیاه، به رنگ زرد تا زرد مایل به قهوه ای در آمده و خوشه ها سفید رنگ ‌شوند، در این صورت است که کیفیت نانوایی محصول به شدت پائین می‌آید و مراکز خرید نیز چنین محصولی را تحویل نمی‌گیرند.

به گفته وی، در سال زراعی جاری بیش از ۵۰  هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران زیر کشت جو رفته و ۲ هزار و ۷۰۰ هکتار به کاشت گیاه روغنی کلزا اختصاص یافته که پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه کلزا، ۴ تن محصول برداشت شود.

ذوالفقاری همچنین مزارع علیه ملخ نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع استان تهران دیده بانی علیه ملخ صورت گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید