Iranian Agriculture News Agency

آغاز مبارزه با ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری با اشاره به افزایش ملخ‌ها در مراتع فشافویه گفت: در هزار هکتار از مراتع، کانون ملخ‌ها شناسایی و در مرحله نخست برای ۲۰۰ هکتار از اراضی با تهیه سم، مبارزه با ملخ‌ها آغاز شده است.

آغاز مبارزه با ملخ در ۱۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان ری

به گزارش ایانا در استان تهران، محمد عباسی با اشاره به سمپاشی مکانیزه مزارع اظهار داشت: امسال در مبارزه با آفات برای نخستین بار از پهپاد سمپاش برای مبارزه با سِن گندم استفاده شده که کاهش هزینه تولید، افزایش کمّی و کیفی محصولات کشاورزی و غیره را در پی دارد.

وی افزود: سمپاشی با پهباد بسیار مقرون‌به‌صرفه است و در حال حاضر در حدود  12 هزار و 500 هکتار از اراضی با سمپاش‌های دستی و تراکتور و 60 هکتار از زمین‌های کشاورزی بخش فشافویه به وسیله پهپاد سمپاشی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری ادامه داد: امسال برای نخستین‌بار از پهپاد برای سمپاشی استفاده شده و سعی کردیم همواره روش‌های مکانیزاسیون را به منظور رونق و شکوفایی تولید محصولات زراعی توسعه دهیم.

عباسی افزود: زنگ زرد یکی دیگر از آفت‌های کشاورزی است که با رطوبت هوا و بارش باران در مزارع  گندم ایجاد می‌شود و برای مبارزه با این آفت 1300 هکتار از اراضی شهرستان سمپاشی شده است.

وی همچنین با اشاره به افزایش ملخ‌ها در مراتع فشافویه تصریح کرد: 1500 هکتار از اراضی پایش شده است که در هزار هکتار از مراتع، کانون ملخ‌ها را شناسایی و در مرحله نخست برای 200 هکتار از اراضی سم تهیه کرده و مبارزه با ملخ‌ها را آغاز کردیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: کانون اصلی ملخ‌ها عرصه‌های منابع طبیعی و مراتع است و تاکنون گزارشی مبنی بر خسارت و آسیب به زمین‌های کشاورزی در شهرستان ری نداریم اما مبارزه با ملخ‌ها را با جدیت ادامه خواهیم داد تا وارد مزارع کشاورزی، محل سکونت مردم و شهرک صنعتی شمس‌آباد نشوند.

عباسی در پایان خاطرنشان کرد: تخم‌گذاری ملخ‌ها در اثر باران‌های بهاری و رطوبت هوا افزایش یافته است که کانون اصلی آن‌ها در روستاهای کلین، خانلق و پشت شهرک شمس‌آباد است و هیچ‌گونه گزارشی در مورد حضور ملخ‌ها در سایر بخش‌های شهرستان دریافت نشده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید