Iranian Agriculture News Agency

بازدید سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از مزارع گندم، جو و کلزای ورامین

سرپرست معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی همزمان با فصل برداشت غلات در استان تهران با حضور در مزارع نمونه شهرستان ورامین، از مزارع گندم، جو و کلزای این شهرستان بازدید کرد و در جریان فعالیت کشاورزان قرار گرفت.

بازدید سرپرست معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی از مزارع گندم، جو و کلزای ورامین

به گزارش ایانا در استان تهران، سرپرست معاونت امور زراعت و به همراه مشاور وزیر و مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی درآستانه فصل برداشت غلات از مزارع گندم، جو و کلزا، مزرعه تکثیری و الگویی تولید بذر گندم و مزرعه کشت میوه های جالیزی هندوانه و طالبی شهرستان ورامین در استان تهران بازدید کردند.
در این بازدید فرماندار شهرستان ورامین، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیرحفظ نباتات و مدیر زراعت استان تهران و جمعی از مدیران و کارشناسان بخش کشاورزی و تحقیقاتی استان و کشاورزان پیشرو شهرستان نیز حضور داشتند.

گفتنی است در سال زراعی جاری بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ورامین زیر کشت گندم و ۹ هزار هکتار زیر کشت جو رفته که پیش بینی می‌شود بیش از ۷۰ هزار تن گندم و بیش از ۵۵ هزار تن جو ا ز مزارع شهرستان برداشت شود.
هم چنین از مجموع ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا، ۴۵ هکتار از بهترین اراضی کشاورزی ورامین به منظور تولید بذر زیر کشت کلزا رفته و بذور تولیدی علاوه بر نیاز شهرستان، به سایر شهرستان‌ها نیز ارسال می‌شود.
شهرستان ورامین با برداشت بیش از ۶هزار و ۵۰۰کیلوگرم محصول کلزا از هر هکتار، رکوردار تولید در کشور است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید