Iranian Agriculture News Agency

تولید اندام‌های گیاهی برای تولید گل های زینتی و بذور سبزی وصیفی به عنوان مهمترین نهاده های مورد نیاز کشتهای گلخانه ای

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: تولید اندام‌های گیاهی مورد نیاز واحد های گلخانه ای گل شاخه بریده وزینتی ونیز بذر هیبرید سبزی وصیفی توسط شرکت‌های دانش بنیان داخلی از مهمترین ضرورت فعلی برای پایداری ،حفظ وتوسعه تولید واشتغال وجلوگیری از خروج ارز از کشور در کشت های گلخانه ای است.

تولید اندام‌های گیاهی برای تولید گل های زینتی و بذور سبزی وصیفی به عنوان مهمترین نهاده های مورد نیاز کشتهای گلخانه ای

به گزارش ایانا در استان تهران، ذوالفقاری با بیان اینکه استان تهران با سطح زیر کشت ۳۸۱۱ هکتار گلخانه ،۲۵ درصد از کشت گلخانه ای کشور را به خود اختصاص داده و در این زمینه حائز رتبه اول کشوری است ، گفت: در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۳۲۴ هکتار گلخانه جدید در استان تهران ایجاد شده که ضمن کسب رتبه اول کشوری دو برابر هدف تعیین شده در برنامه اقتصاد مقاومتی است.

وی تصریح کرد: به دلیل وابستگی بیش از ۹۸ درصدی کشور به واردات بذور هیبرید سبزی وصیفی وضرورت جلوگیری از ناپایداری اشتغال وتولید ایجاد شده می طلبد که با بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان امکان تولید بذور هیبرید مورد نیاز به عنوان مهمترین نهاده در گلخانه های سبزی وصیفی فراهم شود.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه استان تهران بالغ بر ۵۰ درصد از گل های شاخه بریده گلخانه ای کشور را داراست، افزود: یکی از مهمترین نهاده در حفظ وتوسعه گلخانه شاخه بریده و زینتی اندامهای گیاهی مورد نیاز استکه در گذشته به طور صد درصد وابستگی به واردات آن در کشور وجود داشت ودر این زمینه شاهد خروج ارز قابل توجه از کشور بودیم خوشبختانه در سنوات اخیر با تدابیر اندیشیده شده یکی از بزرگ‌ترین واحد های تولید نشا مکانیزه توسط شرکت خاورمیانه با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در شهرستان پاکدشت ایجاد شد.

وی ادامه داد: در این واحد در فاز اول سالیانه بالغ بر یک میلیون نشا تولید می شود که علاوه بر تامین نیاز استان تهران بخش عمده ای از نیازهای سایر استان‌ها را نیز پاسخگوست.

این مقام مسئول در ادامه به برنامه ریزی انجام شده از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بمنظور مشارکت در تولید بذور هیبرید سبزی وصیفی اشاره ‌و اظهار امید واری کرد که این مهم در آینده نزدیک با پروتکل فی مابین بخش تحقیقات ‌و شرکت‌های دانش بنیان عملیاتی شود.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از طرحهای پیشنهادی در این زمینه استقبال خواهد کرد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید