Iranian Agriculture News Agency

آغاز مطالعات احداث دو شهرک‌ گلخانه‌ای در شهرستان ری

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری از آغاز مطالعات برای جانمایی دو شهرک گلخانه‌ای در جنوب شهرستان و معافیت سازه‌های گلخانه‌ای از پرداخت عوارض برای تسهیل روند احداث و فعالیت گلخانه‌ها خبر داد.

آغاز مطالعات احداث دو شهرک‌ گلخانه‌ای در شهرستان ری

به گزارش ایانا در استان‌تهران، محمد عباسی با اشاره به مزایای شهرستان ری برای ایجاد گلخانه گفت: شهرستان ری به واسطه نزدیکی به بازار بزرگ مصرف، اقلیم مناسب، دانش بومی کشاورزان، وجود سرمایه‌گذاران و زمین‌های با ابعاد مناسب دارای ظرفیت‌های فراوانی درحوزه کشت گلخانه‌ای است که تا به حال به دلیل وجود موانع دستاورد زیادی نداشته است.

وی ادامه داد: به منظور ارائه راه‌کارهایی برای رفع موانع کشت‌های گلخانه‌ای،جلسه‌ای در فرمانداری ویژه شهرستان ری تشکیل شد که با تبادل نظر در این خصوص مصوبات خوبی داشتیم.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ری تصریح کرد: تاکنون رویه ثابتی برای کسب مجوز احداث گلخانه وجود نداشت و متقاضیان در این زمینه با مراجعات متعدد به بخشداری و شهرداری‌ها دچار سردرگمی می‌شدند.

عباسی ادامه داد: در جلسه برنامه‌ریزی توسعه کشت‌های گلخانه‌ای شهرستان ری مصوب شد که در راستای کمک به تولید کنندگان هیچ عوارضی برای سازه‌های گلخانه‌ای صادر نشده و هیچ‌گونه استعلامی در روند اعطای مجوز مجددا تکرار نشود و نیازی به ارجاع پرونده‌های سازه‌های سبک گلخانه به کارگروه زیر بنایی وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه پیشنهاد ایجاد دو شهرک گلخانه‌ای در این جلسه مطرح شد، گفت: مطالعات لازم برای جانمایی دو شهرک گلخانه در جنوب شهرستان و حد فاصل کهریزک، قلعه نو و فشافویه آغاز می‌شود تا شاهد تمرکز تمامی گلخانه‌های سطح شهرستان در این دو محل اختصاصی باشیم.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری بیان کرد: بازدهی بالا و مصرف کم آب از مزایای کشت گلخانه‌ای است که برنامه‌ریزی دقیق برای توسعه این نوع کشت می‌تواند در سال جاری که با عنوان جهش تولید نامگذاری شده موجب افزایش راندمان محصولات کشاورزی در جنوب تهران شود.

عباسی در پایان با بیان اینکه تسهیل مجوز ایجاد گلخانه موجب اشتغال‌زایی وپویایی هر چه بیشتر بخش کشاورزی می‌شود، خاطرنشان کرد: امید است باتوجه به صدور مصوبات کاهش موانع درحوزه کشت گلخانه‌ای شهرستان ری درسال جاری شاهد حرکت‌های مثبتی در این حوزه باشیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید