Iranian Agriculture News Agency

آغاز اجرای عملیات بازسازی جاده عشایری ورامین

عملیات بازسازی و احداث جاده عشایری مناطق جنوبی ورامین توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آغاز شد.

آغاز اجرای عملیات بازسازی جاده عشایری ورامین

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، فرماندار شهرستان ورامین پس از بازدید از خرابی‌های رخ داده در جاده عشایری مراتع جنوبی دشت ورامین در اثر سیل گفت:جاده عشایری جنوب دشت ورامین منتهی به مراتع جنوبی، از اهمیت ویژه‌ای در تردد ایمن عشایر به ویژه در ایام کوچ قشلاقی برخوردار است، جاده‌ای که همه ساله به دلیل بارش نزولات جوی و وقوع سیلاب با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

وی افزود: این جاده به طول ۴۳ کیلومتر تا قصر بهرام در استان سمنان امتداد داشته و عشایر را به مراتع جنوبی دشت می‌رساند.

وی تصریح کرد: پروژه بهسازی جاده عشایری جنوب شهرستان توسط سپاه پاسداران و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا می‌ شود.

وی افزود: در این طرح،علاوه بر اصلاح و ترمیم جاده، عملیات خاکریزی، اصلاح شیب عرضی مسیر و بیش از ۱۳۰ آب‌نما و آبراه برای عبور سیلاب اجرا می‌شود.

کاغذلو گفت: این طرح در سه ماه و با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال اجرا شده و به بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به کلام امام راحل مبنی بر این که عشایر انقلاب هستند اظهار کرد: امام راحل در اوایل انقلاب از عشایر به عنوان ذخایر انقلاب یاد کردند که این امر امروز خود را در حفاظت از امنیت و مرزهای کشور و تولید محصولات کشاروزی توسط عشایر نمایان ساخته است.

فرماندار ورامین افزود: عشایر و دامداران شهرستان ورامین ۴۰ درصد از گوشت و ۳۰ درصد از شیر مورد نیاز استان تهران را تأمین می‌کنند.

وی اظهار کرد: تمامی اعتبارات حوزه عشایر شهرستان ورامین به طول کامل برای ای بخش هزینه شده به طوری که طی سال گذشته ۷۰ تخته چادر خریداری و به عشایر تحویل داده شده و بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای تردد مناسب عشایر در جاده‌های عشایری هزینه شده است.

کاغذلو گفت: عشایر در جریان مقابله با کرونا و همدلی مؤمنانه نیز به یاری مسئولان آمده و ۸۳ رأس دام سبک را برای کمک به نیازمندان اهدا کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید