Iranian Agriculture News Agency

کانون‌های زمستانگذران ملخ‌ها در شهرستان ری پایش می‌شود

رییس جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: کانون‌های زمستان گذران ملخ‌ها برای کنترل جمعیت و جلوگیری از هرگونه خسارت به مزارع کشاروزی شهرستان ری پایش می‌شود.

کانون‌های زمستانگذران ملخ‌ها در شهرستان ری پایش می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا در استان تهران، محمد عباسی با بیان اینکه کانون‌های زمستان گذران ملخ ها در شهرستان ری بخش حسن آباد فشافویه و کهریزک است، اظهار کرد: باران های بهاری و سبزی مراتع عمده ترین علت افزایش جمعیت ملخ ها است اگر به خوبی جمعیت این حشرات کنترل نشود موجب ایجاد خسارت در اراضی کشاورزی به خصوص مزارع غلات (گندم و جو) می شود.

وی اضافه کرد: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان ری هم اکنون در کانون های اصلی تجمع ملخ ها حضور دارند و تمهیدات در خصوص کنترل جمعیت این حشرات اندیشیده شده است.

عباسی با بیان اینکه در بهار سال گذشته افزایش غیرطبیعی تعداد ملخ ها در حسن آباد فشافویه موجب نگرانی کشاورزان بویژه غله کاران شده بود، افزود: امسال برای رفع نگرانی کشاورزان گندم و جوکار شهرستان ری سم برای مقابله با ملخ ها را در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: کانون های اصلی ملخ در شهرستان ری عرصه های منابع طبیعی و زمین های بایر اطراف فرودگاه امام خمینی (ره) می باشد که کارشناسان جهاد کشاورزی این مناطق را زیر نظر دارند.

عباسی خاطرنشان کرد: ملخ‌هایی که در بخش حسن آباد فشافویه شهرستان ری و فرودگاه امام خمینی (ره) مشاهده می شود عمدتا از نوع بومی (مراکشی) هستند که در اثر بارندگی و سبزی مراتع و عرصه های منابع طبیعی رشد پیدا می کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید