Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در گفتگو با ایانا خبر داد:

مبارزه با آفات باغی در بیش از 3هزارهکتار از باغات شهریار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار گفت: از مجموع 5820 هکتار باغات این شهرستان تاکنون بالغ بر3000 هکتار مبارزه با انواع آفات باغی انجام شده است.

مبارزه با آفات باغی در بیش از 3هزارهکتار از باغات شهریار

رسول سلگی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار در حاشیه بازدید از روند مبارزه با آفات و بیماری های گیاهی در مزارع و باغات این شهرستان و در گفتگو با خبرنگار ایانا در استان تهران، اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال جهش تولید، تحقق این مهم در بخش کشاورزی در گرو ارتقای تولید و بهره وری است.

 وی ادامه داد: شهرستان شهریار نیز از طریق رفع موانع تولید جهت افزایش تولیدات کشاورزی و حفظ خودکفایی، پتانسیل مناسبی برای دستیابی به جهش تولید دارد.

 سلگی با اشاره به پایش مزارع زیر کشت محصولات پاییزه جهت کنترل علف های هرز و آفات و بیماری های گیاهی گفت: از مجموع سطح زیرکشت محصولات زراعی این شهرستان تاکنون 3100 هکتار سم پاشی انواع علف های هرز باریک برگ و پهن برگ و آفات مزارع صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شهریار اضافه کرد: هم چنین از مجموع 5820 هکتار باغات این شهرستان 3000 هکتار مبارزه با انواع آفات باغی انجام شده است.

وی تصریح کرد: کلیه کارشناسان این مدیریت با همکاری کلینیک گیاهپزشکی مستقر در این شهرستان به صورت تمام وقت بر اساس برنامه شیفت بندی از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت فنی و حضور مستمر به پایش و تغذیه گیاهی مزارع با رعایت نکات خود مراقبتی و فاصله گذاری اجتماعی در ایام مبارزه با ویروس کرونا، توصیه های فنی لازم را به بهره برداران ارائه می دهند.

وی افزود: بازدید باغات توسط کارشناسان به منظور تعیین خسارت عوامل جوی در سطح شهرستان نیز به پایان رسیده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید