Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی درایام شیوع بیماری کرونا

۴ واحد متخلف فرآورده های خام دامی پلمب شد

کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی جزو رسالت های اصلی دامپزشکی بوده و در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا ویروس و تعطیلی مراکز عرضه، تشدید اقدامات بهداشتی و ضوابط قرنطینه ای و امنیت زیستی ضروری است.

اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی درایام شیوع بیماری کرونا

به گزارش ایانا در استان تهران، مهدی اصغری از اداره دامپزشکی شهرستان ری با اعلام این مطلب افزود: با هدف ارتقای سطح کیفی و بهداشتی فرآورده های خام دامی و در نتیجه تامین سلامت و امنیت غذائی جامعه تعداد 176 نوبت بازدید از مراکز تولید، نگهداری ، توزیع ، عرضه و مصرف فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: در طی این بازدیدها، میزان 2300 کیلو گرم انواع فرآورده های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد که به دلیل نداشتن شرایط ارگانولپتیک مناسب غیر قابل مصرف انسانی شامل ماهی فاسد، مرغ، جگر و سنگدان مرغ تاریخ گذشته و فاسد، گوشت گوسفندی و گوساله کشتار غیرمجاز و غیربهداشتی بوده که توسط بازرسین اداره دامپزشکی کشف و ضبط و به طریق بهداشتی امحا شد.

اصغری افزود: همچنین پرونده 4 واحد متخلف با دستور مراجع محترم قضائی نیز به علت تخلفات بهداشتی عدیده تعطیل و پلمپ شد.

وی خاطرنشان کرد: کنترل بهداشتی فرآورده های خام دامی ازجمله رسالت های اصلی سازمان دامپزشکی کشور است که در حال حاضر با توجه به شیوع کرونا ویروس، تشدید کنترل بهداشتی مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی، به جهت سلامت و امنیت غذائی مردم از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید