Iranian Agriculture News Agency

تولید سالانه 220هزار قطعه ماهی زینتی در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان پردیس

مدیرجهادکشاورزی شهرستان پردیس از محل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در این شهرستان با ظرفیت تولید 220هزار قطعه ماهی زینتی درسال بازدید کرد.

تولید سالانه 220هزار قطعه ماهی زینتی در یکی از واحدهای تولیدی شهرستان پردیس

به گزارش ایانا در استان تهران، قریشی مدیرجهادکشاورزی شهرستان به اتفاق مسئول امور دام این شهرستان از محل تکثیر و پرورش ماهیان زینتی در منطقه لوران بومهن بازدید کردند.

قریشی با بیان اینکه ماهیان زینتی یکی از طرح های اشتغال زایی درشهرستان محسوب می شود، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد ریال فعالیت خود را آغاز کرده و دارای ظرفیت تولید 220هزار قطعه ماهی زینتی درسال در دو خانواده زنده زا و تخم گذار است که بازدهی آن حداکثر ظرف مدت سه ماه صورت می پذیرد و قابلیت افزایش ظرفیت نیز داراست که حمایت و همراهی سایر ارگان های ذیربط را می طلبد که ان شاالله بتوان با پیگیری های لازم زمینه افزایش ظرفیت و ارتقای مجموعه را فراهم آورد.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: از آن جایی که تکثیر و پرورش ماهیان زینتی یکی از فعالیت هایی است که در منازل مسکونی نیز امکان پذیر بوده و در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت صادر می شود، لذا این شاخه از شیلات و آبزی پروری می تواند یکی از زمینه های مهم اشتغال زایی درمناطق روستایی و شهری باشد که امروزه نیز سهم قابل توجهی از تولید ناخالص بخش کشاورزی در برخی از کشورها نتیجه تکثیر و پرورش و تجارت اینگونه آبزیان است.

وی ادامه داد: تکثیر و پرورش ماهیان زینتی ضمن نیاز به سرمایه کم و فضای کوچک جهت فعالیت، زمینه اشتغال جوانان و زنان روستایی را نیز فراهم می کند به طوری که در هر کارگاه کوچک پرورش ماهی زینتی دست کم دو نفر به صورت مستقیم و دو نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید